Een jaar en inmiddels 30 klanten verder… Daar ben ik zo blij mee dat ik ook andere ondernemers uit Limburg en Brabant de kracht van SEO (zoekmachine optimalisatie) wil laten ervaren.
Door de juiste zoekwoorden te gebruiken, stijgt een websitepagina in Google. Elke positie hoger, betekent meer websiteverkeer en méér potentiële klanten!
Let’s go then! Ik gun je dit waardevolle cadeautje zodat jij geen kansen om te ranken in Google laat liggen!
Zo’n eenmalige kans krijg je niet gauw meer ;-).
Gun jij een relatie van jou ook deze kans?
Deel dit aanbod dan met je netwerk!
De inhoud van jouw websiteteksten zijn voor een kleine 30% bepalend om de vindbaarheid in Google te verbeteren. De tekst moet relevant zijn voor de zoekvraag die een gebruiker aan de zoekmachine stelt én tegelijkertijd diens vraag beantwoorden.
Zoekwoordoptimalisatie houdt in dat zoekwoorden strategisch in de inhoud van de website worden gebruikt, zodat zoekmachine-algoritmen de inhoud gemakkelijker kunnen koppelen aan relevante zoekopdrachten van gebruikers. Dit kan worden gedaan door relevante zoekwoorden op te nemen in titels en inhoud zoals de bodytekst, in afbeeldingen en ook in video’s.
Zoekwoordoptimalisatie houdt ook in dat de zoekwoorden op een natuurlijke manier worden gebruikt en niet simpelweg in de tekst worden gepropt om relevanter te lijken. Zorgt ervoor dat de verhouding tekst versus het gebruik van exacte zoekwoorden niet hoger dan 3-4% wordt. Is dit percentage hoger dan is er sprake van keyword spamming in de ogen van Google.
Wissel je zoekwoord daarom af met synoniemen, varianten, (latent) sematische zoekwoorden en NLP (neuro language processing) zinsdelen. Gebruik van semantische woorden wil zeggen dat je specifieke woorden in de tekst gebruikt die een relevante connectie hebben met jouw hoofdzoekwoord. Deze termen liggen als het ware in het verlengde van jouw belangrijkste zoekterm.
Heb jij je SEO contentrapport binnen gekregen? Dan vind je in de kennisbank verschillende artikelen met tips and trics om zelf met je SEO aan de slag te gaan.
De kwaliteit van de website content is ook belangrijk voor de vindbaarheid in Google. Dit betekent het opnemen van tekstinhoud die het onderwerp van de pagina accuraat weergeeft nauwkeurige informatie bevat. De inhoud moet boeiend zijn en lezers een reden geven om op de pagina te blijven en op de inhoud te reageren of om deze te delen. Langere, meer gedetailleerde inhoud wordt meestal door Google geprefereerd, omdat het aangeeft dat er meer moeite is gedaan om de pagina te maken, hetegeen vaak direct resulteert in inhoud van hogere kwaliteit.
Door website content te optimaliseren voor zoekwoorden en hoogwaardige inhoud aan te bieden aan bezoekers, kunnen websites gemakkelijker gevonden worden in de zoekresultaten van Google. SEO content helpt om de pagina’s beter zichtbaar te maken en meer bezoekers aan te trekken. Daardoor is inhoud een van de belangrijkste factoren om de vindbaarheid in Google te helpen verbeteren!
Het verbeteren van de zichtbaarheid van je website in de resultatenpagina’s van zoekmachines (SERP’s) is een belangrijk onderdeel van elke digitale marketingstrategie. Inhoud speelt hierbij een cruciale rol, omdat het algoritmen van zoekmachines helpt relevante zoekopdrachten te koppelen aan de meest geschikte pagina’s. Inhoudelijke optimalisatiestrategieën zoals de content van jouw homepage , het gebruik van zoekwoorden, interne links enz. helpen allemaal om de vindbaarheid van je website in de zoekresultaten van Google te verbeteren. Inhoud moet ook boeiend, relevant en van hoge kwaliteit zijn, zodat gebruikers een reden hebben om op de pagina te blijven en actie te ondernemen op wat ze vinden. Contentoptimalisatie is daarmee een belangrijk onderdeel van SEO (zoekmachine optimalisatie).
Maak een afspraak en deel je ambities!
Jouw gegevens worden alleen gebruikt om contact op te nemen: nergens anders voor. Beloofd!