Contentmarketing: is dubbel scoren!

Contentmarketing: wat wordt jouw doel?

Contentmarketing is een marketingstrategie waarbij je inzet op kwalitatieve, informerende content waarmee je jouw doelgroep op elk moment in diens klantreis aanspreekt en informeert!

Contentmarketing_Joque_Communication_SEO

Contentstrategie: creëert duurzame klantrelaties

Contentcreatie: klanten verleiden tot conversie en/of delen

Contentmarketing; doelgericht aan de slag!

Contentkalender: houd overzicht

Contentmarketing is een manier van denken

Contentmarketing is geen apart instrument maar een denkwijze. Via contentmarketing werf en bind je klanten door het delen van relevante informatie en het is een doordachte mix van online en offline middelen. Je komt hierdoor in contact met je doelgroep zonder opdringerig te zijn. Jouw prospect of klant bepaalt waar en wanneer die het wil zien.

De content die Joque Communication realiseert is gebaseerd op het SEE-THINK-DO-CARE-model van Google en Google’s E.A.T. (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness): beide zijn de basis van een succesvolle contentstrategie. 

Scoor dubbele winst met content

Door contentmarketing strategisch in te zetten scoor je dubbel.
Enerzijds werk je aan duurzame klantrelaties en dus aan je winstgroei. Anderzijds biedt kwalitatieve content jou alle kansen om backlinks te verdienen. Het aantal kwalitatieve backlinks dat naar jouw webpagina’s verwijst, is een belangrijke ranking factor! 

Ook maximaal scoren met jouw content?

Maak dan direct een afspraak. Dan bespreken wij samen jouw wensen en verwachtingen.

Jouw gegevens worden alleen gebruikt om contact op te nemen: nergens anders voor.

Contentstrategie

Wat wil je bereiken? Wil je naamsbekendheid opbouwen voor jouw merk? Gaat het om nieuwe leads? Of wil je als expert erkend worden in de markt? Jouw bedrijfs-DNA en het hebben van een goed beeld van de doelgroep, vormen samen de basis voor de contentstrategie. 

In de strategie staat jouw ideale klant en de behoefte die deze heeft centraal. Er wordt gekeken naar hoe jouw doelgroep online zoekt en er wordt een diepgaand zoekwoordenonderzoek uitgevoerd. Deze zoekwoorden vormen de basis van de content. 

De content moet bij de taal die jouw klanten gebruiken én bij hun voorkeurskanaal passen. Samen stellen we
buyers persona’s samen en bepalen we de contentpijlers. Dit zijn inhoudelijke thema’s binnen een merkverhaal die aansluiten bij jouw aanbod. Deze pijlers vormen samen de basis van de contentcreatie.

Contentcreatie

Zodra de strategie is bepaald volgt creatie van de content: het schrijven van teksten die scoren in Google. De content heeft als doel om de klant mee te dienen op diens klantreis van bewustwording naar inspireren, actie nemen en binding creëren.   

Content anno nu gaat uit van ‘What’s in it for ME?’

Het ‘weggeven’ van een deel van je vakkennis in de vorm van columns, blogs en zelfs podcasts zijn vormen van contentmarketing. Door het delen van kennis en tips laat je zien dat jij de expert bent op dat gebied!

Waardevolle backlinks verdienen door content

Linkbuilding heeft een slecht imago gekregen doordat bedrijven massaal links inkochten. Google stak daar echter een stokje voor. Maar… linkbuilding is nog steeds belangrijk voor de positie van jouw website in de zoekresultaten!

Een backlink is een soort ‘stem’ op jouw webpagina. Hoe meer stemmen, hoe duidelijker het is voor Google dat jouw pagina iets te bieden heeft.
Elke backlink geeft ook kracht door. Dat is PageRank. Als er dus veel wordt ‘gestemd’ op een webpagina, dan stijgt de PageRank én scoort die pagina op termijn weer een plekje hoger!

Backlinks moet je volgens Google écht zelf verdienen. Daarom spreken we nu van link earning in plaats van linkbuilding. Google geeft er de voorkeur aan dat backlinks op een natuurlijke manier ontstaan. Google’s algoritme herkent deze natuurlijke links. Door het delen van kwalitatieve content zet je bijna als vanzelf link earning in werking. Is de content informatief en voegt deze waarde toe, dan delen lezers het vanuit eigen intentie. En dat is het dubbele doel: gezien worden én stemmen verdienen!

Investeren in goede content loont ook om hogere posities in de zoekresultaten te verdienen!

Vormen van content

Joque communication realiseert de volgende contentvormen:

  • Teksten (copywriting) / SEO-websiteteksten 
  • Social media content
  • Digitale nieuwsbrieven & mailings (Mailchimp)
  • White papers, blogs, artikelen, columns, etc.
  • Design *
  • Fotografie *
  • Video *
  • Illustraties / cartoons *

(*) I.s.m. partners.

Ook maximaal scoren met content?

Maak direct een afspraak dan bespreken wij samen jouw wensen en verwachtingen voor dit jaar.

Jouw gegevens worden alleen gebruikt om contact op te nemen: nergens anders voor.

Contentmarketing; veel gestelde vragen

  • Waarom is contentmarketing belangrijk
  • Hoe meet je contentmarketing?
  • Wat is een buyers persona?

Heb je een specifieke vraag?

Wie is dan die marketingspecialist?