Zo schrijf ik SEO-teksten die écht werken

Jouw website verdient meer klanten!

Slimme SEO-teksten trekken meer bezoekers én klanten naar jouw website of webshop. Is je website slecht vindbaar in zoekmachines, terwijl je iets waardevols aanbiedt? Dan is het tijd voor teksten die jouw zichtbaarheid en conversie verbeteren.

Laag in Google? Dat kost omzet

Je hebt een sterk verhaal, een goede dienst en tevreden klanten. Maar online blijft het stil. Je krijgt weinig aanvragen, terwijl je veel tijd en geld in je website hebt gestoken.

Herkenbaar? Je bent niet de enige.
Veel dienstverleners missen klanten omdat hun webteksten simpelweg niet zijn geschreven voor Google én hun doelgroep. Daar help ik je graag bij. Lees hier hoe slimme SEO-teksten jouw vindbaarheid én klanten opleveren.↓

SEO-teksten schrijven? Eerst zoekwoorden onderzoeken!

Na het zoekwoordenonderzoek begin ik met het schrijven van jouw SEO-teksten. Ik gebruik niet alleen de belangrijkste zoekwoorden, maar ook slimme synoniemen en variaties. Laat je een nieuwe website maken? Denk dan direct aan SEO-teksten die gevonden én gelezen worden.

Wat kost SEO-teksten laten schrijven?

De prijs is opgebouwd uit drie onderdelen:

1. Zoekwoordenonderzoek: € 85 per uur. 

2. Schrijven van SEO-webpagina’s: vanaf € 195 per pagina.

3. On-page SEO-optimalisatie: vanaf € 100 per pagina.

Hoeveel klanten laat jij nu liggen? Het eerste advies is vrijblijvend en gratis

Doe mij maar een korte tekst...

“Ik wil een korte tekst, want mensen lezen toch niet.” Dat hoor ik vaak van ondernemers. Maar hoe minder tekst je webpagina heeft, hoe kleiner de kans op een hoge Google-ranking.

Mensen lezen wél. Zolang de inhoud biedt wat ze zoeken. Daarom moet een webtekst aan duidelijke eisen voldoen.

Dit is basis van goede SEO-teksten

  • Herkenning: bezoekers moeten zich meteen aangesproken voelen via tekst, beeld en opmaak.

  • Begrip: toon dat je de behoefte of vraag van je bezoeker snapt.

  • Belofte: wees duidelijk over wat jouw bedrijf voor hen kan betekenen.

  • Bewijs: ondersteun je belofte met overtuigend bewijs, zoals reviews of klantverhalen.

  • Actie: geef helder aan wat de volgende stap is voor de bezoeker.

  • Expertise: laat zien dat jij dé expert bent die hun vraag beantwoordt.

  • Richtlijnen: zorg dat je tekst voldoet aan de H.E.E.A.T.-richtlijnen van Google.

Google vind je niet? Klanten dan ook niet! Maak daarom snel een afspraak

Ik heb interesse in:

Jouw gegevens worden alleen gebruikt om contact op te nemen: nergens anders voor. 

Abram Bos
Abram BosExperience
Ik heb recentelijk samengewerkt met Joke om wat SEO webteksten voor een klant te schrijven. Ik was erg onder de indruk van haar kennis en vaardigheden in het omzetten van technische thema's naar prettig leesbare content die ook nog eens goed is geschreven voor zoekmachines (niet iedereen die zegt ''SEO' te kunnen schrijven kan dat ook). Joke dus wel! Ze werkt snel, creatief en professioneel en heeft aan een half woord al genoeg. Ik zou haar aanbevelen bij iedereen die een SEO specialist nodig heeft!
José Heemskerk
José HeemskerkDAT! Bedrijfsondersteuning
Ik heb Joke benaderd om mijn bedrijf meer op de kaart te krijgen o.a. op LinkedIn. Dit is heel goed gelukt en ben ik haar ook zeer dankbaar voor. Alles gebeurt in goed overleg. Goed pakkende en korte teksten waar een bedrijf voor staat. Joke krijgt 5 sterren plus en ik kan haar ten zeerste aanbevelen.
Robert Sietsma
Robert SietsmaAdoop Online Marketing
Joke heeft ons goed geholpen bij het schrijven van een complete tekst die aansluit bij het aangeleverde format, wensen en SEO-proof is. Daarnaast enthousiast, proactief en snel: aanrader!
Niek van Bommel
Niek van BommelNiek van Bommel Boomverzorging
Joke heeft voor mij content geschreven en een begin gemaakt aan SEO voor de website. Joke heeft me volledig ontzorgd waardoor ik me op mijn core business kon richten. Daarnaast is ze transparant over prijzen en bied een maatwerk aan. Zo heb ik met een relatief kleine investering kunnen proeven aan wat SEO voor mij kan betekenen. In de toekomst gaan wij stapsgewijs de website verder uitbouwen. Uiteraard met Joque Communication.
Bobby Goossens
Bobby GoossensVonea Persoonlijke Uitvaartkisten
Ik was op zoek naar een partij die mij kon helpen met het verbeteren van de vindbaarheid van mijn website. Joke was hiervoor de perfecte persoon! Na een goed zoekwoordenonderzoek zijn wij van start gegaan. Ook heeft ze meteen de teksten goed aangepast op alle webpagina's. Super vlotte communicatie en zeker aan te bevelen als jij op zoek bent naar de juiste online marketing en SEO specialist 🙂
Erik van der Heijden
Erik van der HeijdenSequrence
Joke maakt SEO voor iedere ondernemer toegankelijk en betaalbaar. Ze is duidelijk over haar werkwijze en de kosten en persoonlijk betrokken wat ik heel prettig vind.
Frank Kilkens
Frank KilkensIk Regel Je Hypotheek
Joke heeft pakkende teksten geschreven zodat mijn website beter vindbaar is. Ook heeft Joke mij geholpen met het schrijven van teksten voor diverse reclame-uitingen. Joke communiceert helder, komt afspraken na, geeft gevraagd en ongevraagd adviezen en is proactief. Joke is goed bereikbaar, heeft goede ideeën en een uitgebreid netwerk. Verder is Joke professioneel en laagdrempelig in de omgang. Joke bedankt voor de samenwerking tot nu toe!
Otto Vullers
Otto VullersInnoveet Online Marketing
Hele goeie ervaring met Joke. Maakt gebruik van alle laatste AI ontwikkelingen op gebied van SEO. Professioneel!
SEO teksten schrijven, SEO tekstschrijver, SEO copywriter, SEO Copywriting, teksten voor Google, Google-tekst, websitetekst, websiteteksten, https://joquecommunication.nl/seospecialistlimburg/

Zo schrijf ik SEO-teksten die werken:

1

Zoekwoordenonderzoek

We duiken in de zoekdata
en ontdekken waar jouw ideale klant écht op zoekt.

2

Structuur bouwen

We zetten een slimme pagina-indeling op, gericht op zoekmachines én jouw lezer.

3

SEO-teksten schrijven

We schrijven voor Google én jouw klant. Overtuigend én prettig leesbaar.

4

Optimaliseren van teksten

We finetunen je content: van meta-tags tot interne links en structured data.

5

Website publiceren & promoten

Je pagina gaat live. We meten wat werkt en sturen bij waar nodig.

Wat wil je bereiken met je SEO-tekst?

Bepaal eerst je doelgroep en vraag jezelf daarna af: wat moet de bezoeker doen op de pagina? 

Elke pagina moet uitnodigen tot actie.
Duidelijkheid helpt: benoem de gewenste actie expliciet.
Een goede buyer persona en slim webdesign maken dat makkelijker.

Websitetekst klaar? Optimaliseren maar!

Na het schrijven optimaliseren we de pagina via je CMS.
We maken een zoekmachinevriendelijke URL en voegen interne links toe. Ook zetten we een broodkruimelspoor op en voegen structured data toe. Zo verhoog je je kans op rich snippets in Google.
Interne links en ankerteksten verbeteren de vindbaarheid van je zoekwoorden.

Veelgestelde vragen over SEO-teksten

SEO staat voor Search Engine Optimization – ofwel: zoekmachine optimalisatie. SEO verhoogt de organische vindbaarheid. Met ander woorden; je site komt hoger in Google. Een SEO-tekst is geschreven om beter gevonden te worden in Google. Dat lukt door de juiste zoekwoorden te gebruiken én goede informatie te geven. Hoe beter je tekst aansluit op de zoekintentie, hoe hoger Google je pagina waardeert. Lees meer over de 5 fasen van teksten schrijven voor Google

Zoekwoorden zorgen voor je zichtbaarheid in de ‘gratis’ zoekresultaten van Google. Goede SEO-teksten zijn geschreven vanuit de manier waarop een zoekmachine denkt. Naast de juiste zoekwoorden en gerelateerde zoekwoorden zijn ook kopjes, meta-data en interne links van groot belang voor goede SEO-teksten. Ook de meta-omschrijving (de tekst onder je link in Google) moet overtuigen.

Om in relevante zoekresultaten te verschijnen, moet je website goed aansluiten op wat mensen zoeken. Dat doe je zo:

1. Gebruik de juiste zoekwoorden

Onderzoek welke woorden jouw doelgroep gebruikt in Google.
Verwerk deze zoekwoorden op een slimme manier in je teksten, titels, URL’s en tussenkopjes.

2. Schrijf waardevolle content

Beantwoord de vragen van je doelgroep.
Hoe beter je antwoord, hoe groter de kans dat Google jouw pagina laat zien.

3. Zorg voor een duidelijke opbouw

Gebruik duidelijke titels (H1, H2, H3), korte alinea’s en opsommingen.
Google begrijpt zo sneller waar je pagina over gaat.

4. Optimaliseer techniek en snelheid

Een snelle, mobielvriendelijke website met goede structuur wordt beter gevonden.
Gebruik ook interne links om je pagina’s met elkaar te verbinden.

5. Gebruik meta-data

Voeg een goede titel en meta-omschrijving toe aan elke pagina.
Hiermee trek je aandacht in de zoekresultaten én laat je zien waar de pagina over gaat.

6. Toon je expertise (H.E.E.A.T.)

Laat zien dat je betrouwbaar, deskundig en behulpzaam bent.
Reviews, klantverhalen en duidelijke informatie helpen hierbij.

Voor mensen natuurlijk! Google wil dat jouw tekst een goed antwoord geeft op de zoekvraag. Dus: schrijf voor je doelgroep en houd ondertussen de richtlijnen van Google in je achterhoofd. Als jouw bezoeker blij is, is Google dat ook. Lees ook: de 5-fasen van een goede SEO-tekst schrijven.

Niet altijd. Een SEO-specialist weet wat nodig is voor vindbaarheid, maar is niet per se een goede schrijver. Een SEO-tekstschrijver weet hoe zoekmachines werken en hoe je mensen overtuigt met woorden. Bij Joque Communication krijg je beide in één: advies én teksten die scoren.

Wil jij weten of jouw website up-to-date is wat betreft zoekmachineoptimalisatie? Lees meer over SEO-analyses.

Beide zijn belangrijk. Short tail zoekwoorden zijn kort en populair, zoals ‘sportschool’. Het is je belangrijkste keyword. Maar dit zoekwoord heeft naast een hoog zoekvolume ook een hoge online concurrentie. Long tail zoekwoorden zijn langer, zoals ‘beste sportschool Weert voor vrouwen’. Daarop is minder concurrentie, maar je hebt hiermee wel een hogere kans op conversie. Een zoekwoorden onderzoek kijkt naar beide. 

Zoekwoordenonderzoek laat zien wat je doelgroep écht zoekt.
Het helpt je om pagina’s te schrijven die aansluiten bij hun vragen.
Daarnaast ontdek je zo de ideale websitestructuur en bijpassende URL’s.
We kijken ook naar synoniemen, variaties en semantiek (zoals LSI-termen).
Voor het schrijven gebruiken we slimme AI-tools als SurferSEO, Jasper, Perplexity en ChatGPT.

De SEO-titel (of meta-titel) is de kop van je pagina in de organische zoekresultaten van Google. De meta-description is het stukje tekst eronder. Beide moeten overtuigend en duidelijk zijn en zoekwoorden bevatten. Een pakkende meta-omschrijving heeft ook een call-to-action en een unique selling point (USP). Een goede SEO-titel is maximaal 60 tekens en een goede meta-omschrijving is maximaal 160 tekens. Ook het toevoegen van een goede alt-tekst (inclusief zoekwoord) aan afbeeldingen verhoogt de SEO-score van je webpagina. Als alle deze belangrijke elementen in orde zijn helpt het om hoger in Google te komen.  be

Zoekmachinevriendelijke URL’s vertellen Google (en de bezoeker) waar de pagina over gaat. Gebruik hiervoor korte, duidelijke woorden én zet er je belangrijkste zoekwoord in. Dat helpt bij je vindbaarheid én maakt de URL makkelijk te delen.

H.E.E.A.T. is een richtlijn van Google om de kwaliteit van een SEO-tekst en andere vormen van content te beoordelen.
Het staat voor: Helpfulness, Experience, Expertise, Authoritativeness en Trustworthiness. Google beoordeelt of je content behulpzaam, betrouwbaar en deskundig is. Hoe beter je scoort op deze punten, hoe hoger je kans op een goede positie.

Externe links – ook wel backlinks genoemd – zijn links van andere websites naar die van jou. Deze links zijn belangrijk om drie redenen:

1. Ze verhogen je betrouwbaarheid bij Google

2. Ze verhogen je organische vindbaarheid

3. Ze zorgen voor meer bezoekers

3. Ze versterken je online netwerk

Als jij samenwerkt met andere ondernemers of platforms, kun je elkaars bereik vergroten. Bijvoorbeeld door gastblogs, gerelateerde artikelen, interviews of klantverhalen uit te wisselen met een link erbij. Kies met name voor websites die passen bij jouw branche, doelgroep of regio.


💡 Tip:
Werf externe links niet zomaar overal. Kies voor websites die passen bij jouw branche, doelgroep of regio.4