Lokale SEO (of ‘local SEO’) is een onderdeel van zoekmachineoptimalisatie dat zich focust op het optimaliseren van een website voor – tja, het woord zegt het eigenlijk zelf al – lokale vindbaarheid.
Google toont in de ‘local search results’ altijd een top 3. Staat jouw website in deze top 3 en op Google Maps? Dan resulteert dat in gemiddeld 89% meer klikken. Dat is wat je wilt toch?
Lokale SEO is een strategie die zich richt op het vindbaar maken van een lokaal gevestigd bedrijf, zoals een winkel, horecabedrijf, loodgieter, advocatenkantoor, sportschool, garagebedrijf, hypotheekadviseur et cetera…
Google moet voldoende signalen krijgen die bevestigen dat jouw bedrijf lokaal gevestigd is. Dat doe je onder andere door Google Bedrijfsprofiel te optimaliseren en het benoemen van plaatsnamen op websitepagina’s.
Zo kom je uiteindelijk in die top-3 terecht van het ‘Google local 3-pack’!
Bron: Search Engine Today | SemRush
Het is voor lokale bedrijven belangrijk om hun Google Bedrijfsprofiel te optimaliseren en die goed bij te houden! Het is gratis en uitermate gemakkelijk om jouw bedrijf online zichtbaar te maken.
Optimalisatie van het Google Bedrijfsprofiel verbetert ook de zichtbaarheid in Google Maps. Krijg je veel positieve reviews via jouw Google Bedrijfsprofiel dan helpen die om hogere posities te krijgen.
Het allergrootste voordeel van lokale SEO is dat Google op mobiele telefoons meteen een ‘bel-mij-knop’ in de lokale zoekresultaten toont!
Wil jij de lokale heerser van de lokale SEO-resultaten in jouw branche worden? Maak dan direct een afspraak met de SEO-specialist Limburg.
Maak snel een afspraak. Dan bespreken wij samen jouw wensen en verwachtingen.
Jouw gegevens worden alleen gebruikt om contact op te nemen: nergens anders voor.
Eigenlijk zit er tussen beide weinig verschil. Ook voor lokale SEO wordt er een zoekwoordenonderzoek gedaan, worden SEO-teksten geschreven, vindt er on-page SEO plaats, plus off-page SEO door middel van linkbuilding. Het verschil zit in de focus: die is gericht op het maximaliseren van de lokale vindbaarheid in de regio en de plaats waar het bedrijf zich bevindt.