Een SEO-analyse of audit geeft antwoord op die vragen. De analyse traceert de zwakke punten van de website en maakt duidelijk op welk terrein (content, techniek of autoriteit) er verbetering nodig is om hoger te gaan scoren in de zoekresultaten!
SEO is een onmisbaar onderdeel van online marketing. Is de on-page SEO niet in orde dan heeft dat een drukkend effect op het succes van andere online marketingactiviteiten. Voorkom teleurstelling en laat door een SEO-specialist een uitgebreide website-audit uitvoeren!
Je e-mailgegevens worden niet met derden gedeeld en ga je niet met commerciële mails bestoken.
Met een diepgaande website-analyse, inclusief technische analyse,, worden de redenen zichtbaar waarom je website niet goed rankt. Hoe langer een website bestaat hoe meer er op SEO-gebied mis kan gaan.
Nadat alle correcties zijn uitgevoerd ga je de prestaties monitoren via een optioneel SEO-abonnement. Zo worden de resultaten van de inspanningen in zoekmachineoptimalisatie voor je zichtbaar. De data laten maandelijks zien waar er nog verder geoptimaliseerd kan worden. Zo wordt het SEO-traject succesvol.
De rankings van websitepagina’s op zoekwoorden die voor jouw bedrijf cruciaal zijn.
Zoekwoorden met potentie: welke kansrijke steekwoorden worden nog niet gebruikt?
Onderzoek van de online concurrentie geeft inzicht in hoe jij ze kunt verslaan.
Websiteteksten: adviezen om SEO-teksten te (her)schrijven, opdat content beter gaat scoren.
Analyseren data van Google Search Console en Google Analytics
Meta tags en meta descriptions: de title-tags en meta-omschrijvingen worden gecontroleerd.
XML-sitemap: is deze goed gestructureerd en makkelijke te crawlen en indexeren door alle zoekmachines?
De robots.txt: kunnen alle robots – zoals Google-bot – alle websitepagina’s goed crawlen?
Autoriteit: hoe ziet het backlinkprofiel van jouw site eruit en hoe verhoog je de pagina- en domeinautoriteit?
Technische SEO analyse: de techniek van je website wordt grondig gecheckt.
Laadsnelheid mobiele: de snelheid van je website op mobiel is leading for ranking!
Interne links: gebroken (back)links zijn niet goed voor jouw posities in Google.
Ik beoordeel de on-page SEO wat betreft content (kwaliteit van de tekst, afbeeldingen, de meta-informatie zoals de HTML title tags, plus het gebruik van interne links in de bodytekst), maar ook het backlinkprofiel en de techniek.
Het doel van de SEO analyses is: het in kaart brengen van verbeterpunten van de website, die voor het scoren van hogere posities in de Google zoekresultaten belangrijk zijn. Tegelijkertijd zijn die punten óók belangrijk om jouw websitebezoekers een goede gebruikerservaring te bieden!
Daarna wordt de strategie gepresenteerd om de online zichtbaarheid te verbeteren en om meer relevante bezoekers aan te trekken. Onderdeel van de strategie is ook lokale zoekmachineoptimalisatie net als de off page optimalisatie, zoals linkbuilding.
Met het resultaat van technische SEO-analyse, kan jouw websitebouwer de nodige verbeteringen aan brengen en jouw online marketeer of tekstschrijver concreet met de inhoud aan het werk! Op de achtergrond kun je op mij blijven rekenen. Of je laat de zoekmachineoptimalisatie aan mij over. Aan jou de keuze.
Meer over de SEO professional Limburg of bekijk meteen de tarieven van de SEO-abonnementen.
De analyse omvat een uitgebreid zoekwoordenonderzoek. Uiteraard wil je dat je website goed gevonden wordt in Google: ook op andere woorden die relevant zijn voor je bedrijf. Maar heb jij er al een goed beeld van op welke zoekopdrachten je al gevonden wordt? Ik bekijk op welke zoekwoorden jouw website al scoort en ik onderzoek ook op welke zoekwoorden de website nog niet scoort in Google.
Houd daarbij in het achterhoofd dat SEO een strategie is voor de lange termijn! Ga je met zoekmachineoptimalisatie aan de slag, dan kan het gemiddeld tot zes maanden duren totdat resultaten zichtbaar worden.
Lees ook: wat is jouw winst als je SEO uitbesteedt?
Als gecertificeerd SEO specialist Limburg help ik MKB-ondernemers in Limburg bij het optimaliseren van de vindbaarheid van website in zoekmachines. Ik werk voor bedrijven in Maastricht, Heerlen, Kerkrade, Sittard, Geleen, Landgraaf, Brunssum, Roermond, Weert tot Horst, Venlo en álle andere Limburgse steden tot aan Eindhoven in Brabant!
Heb je vragen over de vindbaarheid van jouw website: boek dan een gratis 30 minuten gesprek!