Na een SEO-analyse ga je écht scoren in Google!

Een SEO-analyse is een inzicht in kansen

De impact voor jou als MKB-ondernemer? Gerichte kansen die direct bijdragen aan betere online zichtbaarheid en een groeiend aantal bezoekers. Geen blabla, maar een concreet actieplan dat je omzet verhoogt door betere vindbaarheid en conversie.

Dit vertelt een analyse jou

  1. Waar zit jouw groeipotentieel in Google?
  2. Op welke zoekwoorden concurrenten beter scoren — en waarom.
  3. Waar de gaten in jouw contentstrategie zitten.

Een SEO-analyse brengt jouw kansen in beeld om betere resultaten te behalen. Het laat zien welk onderdeel beter kan, zodat jouw online zichtbaarheid groeit. 

Zonder SEO geen kans voor je website

SEO is een onmisbaar onderdeel van online marketingIs jouw omzet (deels) afhankelijk van je website of webshop? Dan kun je niet zonder zoekmachineoptimalisatie. En is jouw on-page SEO niet in orde? Dan heeft dit zelfs een negatief effect op alle andere online marketingactiviteiten. 

De SEO-analyse omvat een:

Wil je écht gaan scoren in Google?
Laat maar komen, die inzichten. Ik wil een offerte!

Joque, check mijn website! Ik wil een plan waarmee ik écht scoor.

Wees er snel bij: elke maand zijn er maar 2 plekken beschikbaar! 

Wil je met SEO succes hebben?

Dan is je eerste stap een SEO-analyse!

Het verschil tussen een gratis SEO-scan en een SEO-analyse

  • Met een gratis SEO-scan krijg je een globaal beeld van de huidige scoringskracht van jouw website in zoekmachines, zoals Google. Het vertelt je hoe je website momenteel scoort. Het laat je niet zien waar de knelpunten zitten.  
  • SEO-analyses onderzoeken: techniek, content en autoriteit. Alle verbeterpunten worden gespecificeerd. Na een SEO-audit weet je exact welk onderdeel je moet optimaliseren én waarom. Het onderzoek is meteen een stappenplan. 

Ik onderzoek deze website-onderdelen

Belangrijke landingspagina’s die onderpresteren, maar wél potentie hebben.

Gebruik je wel de juiste zoekwoorden? En welke kansrijke woorden gebruik je nog niet?

Wat doet jouw online concurrentie? Dit geeft inzicht in hoe jij ze kunt verslaan.

Hoe goed zijn je websiteteksten? Beantwoorden ze zoekvragen? Past het bij de klantreis en zoekintentie

Een data-analyse uit Google Search Console en Google Analytics laat zien en waar ze afhaken.

Zijn de SEO-titel en de meta omschrijving aantrekkelijk? Bevatten ze USP’s? Wat laat mensen doorklikken? 

Is de XML-sitemap goed gestructureerd en makkelijke te crawlen en indexeren door alle zoekmachines? 

Kunnen robots, zoals de Google-bot, alle pagina’s van de website effectief crawlen via de robots.txt

Hoe ziet het backlinkprofiel van jouw site eruit? Moet je meer aan linkbuilding doen voor een hogere autoriteit? 

Een technische analyse checkt de techniek van je website grondig. 

Is de mobiele laadsnelheid snel genoeg? Dit bepaalt in grote mate je rankings!

Zijn er gebroken interne links? Ook dat is niet goed voor jouw posities in Google.

Doel van een website-analyse

Het doel is om alle mogelijke verbeterpunten van de website in kaart te brengen. Dit is ook essentieel voor het bieden van een optimale gebruikerservaring aan jouw websitebezoekers!

Daaruit volgt een strategie die jouw online zichtbaarheid verbetert en meer relevante bezoekers trekt. Onderdeel van de strategie is ook lokale SEO, zodat lokale klanten je óók makkelijk vinden. 

SEO-analyse, SEO audit, SEO website check, SEO website audit, SEO site check up, Joque Communication
Cherlock 'Joque' gaat op zoek naar kansen die je website laat liggen

Na de SEO-analyse

Met dit rapport kan jouw websitebouwer gerichte verbeteringen aanbrengen. Ook jouw online marketeer of tekstschrijver kan met het rapport concreet aan de slag. Op de achtergrond kun je op mij rekenen. Of je laat alles aan mij over. Aan jou de keuze. 

Geen lange analyses, maar:

  • Duidelijk: wat moet je nú aanpakken?

  • Gericht: wat levert het meeste op in tijd vs. resultaat?

  • Geordend: een to-do lijst voor jezelf, je webbouwer of marketeer.

Inclusief zoekwoordenonderzoek

Een belangrijk onderdeel van de analyse is het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek. Ik beoordeel op welke zoekwoorden jouw website momenteel al goed scoort. Daarnaast onderzoek ik welke zoekwoorden  kansen bieden en waarop jouw website nog niet zichtbaar is in de zoekresultaten.

 

SEO-specialist voor Limburgse bedrijven

Als gecertificeerd SEO-specialist in Limburg help ik MKB-bedrijven bij het optimaliseren van de vindbaarheid hun website in zoekmachines. Ik werk voor bedrijven in MaastrichtHeerlen, Kerkrade, Sittard, GeleenLandgraaf, Brunssum, RoermondWeert tot Horst, Venlo.

Frank Lenaers
Frank LenaersDirecteur Nefratech EDM-Center
Joque Communication heeft onze eerst een volledige SEO-analyse van de oude website uitgevoerd en daarna zijn we die 'pijnpunten' gaan verbeteren. In 6 maanden tijd steeg het aantal bezoekers met 225%!
Angeline Mette
Angeline MetteGroenvisie Mette
Onlangs heeft Joke een gedetailleerde SEO-analyse uitgevoerd en gericht advies uitgebracht. Dit geeft zo'n inzicht! Nu weet ik exact wat ik moet gaan aanpakken om beter te gaan scoren in Google.
Bart en Nicole Zentjens
Bart en Nicole ZentjensLEVEL2 Traprenovatie
De SEO analyze gaf ons veel inzicht in de verbeterpunten van onze website. De analyse was direct een handig stappenplan om mee aan de slag te gaan met zoekmachineoptimalisatie. Een jaar later scoren wij op 49 zoektermen in de top-3 van Google en dat levert ons nu 500% meer websitebezoekers op!