De impact voor jou als MKB-ondernemer? Gerichte kansen die direct bijdragen aan betere online zichtbaarheid en een groeiend aantal bezoekers. Geen blabla, maar een concreet actieplan dat je omzet verhoogt door betere vindbaarheid en conversie.
Een SEO-analyse brengt jouw kansen in beeld om betere resultaten te behalen. Het laat zien welk onderdeel beter kan, zodat jouw online zichtbaarheid groeit.
SEO is een onmisbaar onderdeel van online marketing. Is jouw omzet (deels) afhankelijk van je website of webshop? Dan kun je niet zonder zoekmachineoptimalisatie. En is jouw on-page SEO niet in orde? Dan heeft dit zelfs een negatief effect op alle andere online marketingactiviteiten.
Joque, check mijn website! Ik wil een plan waarmee ik écht scoor.
Wees er snel bij: elke maand zijn er maar 2 plekken beschikbaar!
Belangrijke landingspagina’s die onderpresteren, maar wél potentie hebben.
Gebruik je wel de juiste zoekwoorden? En welke kansrijke woorden gebruik je nog niet?
Wat doet jouw online concurrentie? Dit geeft inzicht in hoe jij ze kunt verslaan.
Hoe goed zijn je websiteteksten? Beantwoorden ze zoekvragen? Past het bij de klantreis en zoekintentie?
Een data-analyse uit Google Search Console en Google Analytics laat zien en waar ze afhaken.
Zijn de SEO-titel en de meta omschrijving aantrekkelijk? Bevatten ze USP’s? Wat laat mensen doorklikken?
Is de XML-sitemap goed gestructureerd en makkelijke te crawlen en indexeren door alle zoekmachines?
Kunnen robots, zoals de Google-bot, alle pagina’s van de website effectief crawlen via de robots.txt?
Hoe ziet het backlinkprofiel van jouw site eruit? Moet je meer aan linkbuilding doen voor een hogere autoriteit?
Een technische analyse checkt de techniek van je website grondig.
Is de mobiele laadsnelheid snel genoeg? Dit bepaalt in grote mate je rankings!
Zijn er gebroken interne links? Ook dat is niet goed voor jouw posities in Google.
Het doel is om alle mogelijke verbeterpunten van de website in kaart te brengen. Dit is ook essentieel voor het bieden van een optimale gebruikerservaring aan jouw websitebezoekers!
Daaruit volgt een strategie die jouw online zichtbaarheid verbetert en meer relevante bezoekers trekt. Onderdeel van de strategie is ook lokale SEO, zodat lokale klanten je óók makkelijk vinden.
Met dit rapport kan jouw websitebouwer gerichte verbeteringen aanbrengen. Ook jouw online marketeer of tekstschrijver kan met het rapport concreet aan de slag. Op de achtergrond kun je op mij rekenen. Of je laat alles aan mij over. Aan jou de keuze.
Geen lange analyses, maar:
Duidelijk: wat moet je nú aanpakken?
Gericht: wat levert het meeste op in tijd vs. resultaat?
Geordend: een to-do lijst voor jezelf, je webbouwer of marketeer.
Een belangrijk onderdeel van de analyse is het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek. Ik beoordeel op welke zoekwoorden jouw website momenteel al goed scoort. Daarnaast onderzoek ik welke zoekwoorden kansen bieden en waarop jouw website nog niet zichtbaar is in de zoekresultaten.