Maar:
Laat je dan ontzorgen!
Joque Communication helpt jou met...
Social media marketing is een interactieve vorm en is niet meer weg te denken uit de online marketingmix. De aard van het bedrijf of het product/dienst én de doelgroep moeten wel bij deze marketingvorm passen en resultaat opleveren!
Het voordeel van de social platforms is dat zij goede target mogelijkheden bieden en dat het betaalbaar is.Â
Het aantal commerciële berichten op Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok, etc. neemt nog steeds toe. Hoe val je met jouw bedrijf hier nog tussen op? Dat is de crux.
De ‘socials’ optimaal inzetten kost jou als ondernemer tijd en ook geld. Daarom wil je dat het rendement oplevert. Het monitoren en analyseren van de resultaten vind jij belangrijk. Maar… het komt wel allemaal weer op jouw bordje terecht en dat terwijl je het al druk hebt met je zaak. Waarom besteed je het dan niet uit?Â
Joque Communication ontzorgt bij:
Maak meteen een afspraak. Dan bespreken wij samen jouw wensen en verwachtingen.
Jouw gegevens worden alleen gebruikt om contact op te nemen: nergens anders voor.
Ik ben erg gecharmeerd van Joque Communication. Joke is een verfrissende veelzijdige vrouw die met een jeugdige geest de juiste marketing tools inzet. Mede dankzij haar is mijn omzet de afgelopen twee jaar met 15% gestegen. Aanrader!
Eric Kappert, De Eigenwijze Coach Weert Tweet
Holistisch… Wat is dát nu weer? ‘Joque’ zet deze sociale kanalen niet lukraak in. Om succes te scoren moet een webpagina, waar de bezoeker ná de klik op terecht komt, ingericht zijn voor conversie. Blijkt uit analyse dat de stap naar een aankoop of afspraak mogelijk nog te groot is voor deze gebruiker, dan bouwen we een microconversie (= een opstapje naar het ultieme doel) in.
Zo verkleinen we die stap naar een definitieve beslissing, de macroconversie, en verliezen we niét het contact. De bezoeker krijgt iets ‘cadeau’ bijvoorbeeld een waardevolle whitepaper, 20 praktische tips of korting bij eerste aanschaf… Het doel is om van een lead een klant te maken! En daar komt iets meer bij kijken dan alleen berichten posten: dát bedoel ik met ‘holistisch’.
Sociale platforms zijn bij uitstek bronnen om meer bezoekers naar jouw website te trekken. En in relatie tot de lage adverteerkosten kan dat lonen. Sinds kort beschouwt Google links vanuit deze platforms als ‘hints’. Welke waarde deze ‘hints’ hebben, dat houdt Google stil. Jouw meerwaarde van het inzetten van sociale kanalen zit, behalve in het realiseren van meer websiteverkeer, ook in het toevoegen van – ook al is het minimaal – PageRank aan jouw webpagina’s. Maar alle beetjes helpen om jouw website naar een hogere positie in de zoekresultaten te krijgen, toch?!
Â
Via sociale platforms maak je doelgroepen bewust van een behoefte of probleem, kweek je interesse én laat je zien dat jij de expert bent.
Via de trechter van online marketing breng je jouw doelgroep naar de actieknop van ‘conversie’: een aankoop, afspraak of reservering…
Via sociale kanalen kun je jouw doelgroep zonder hoge advertentiekosten bereiken. Deze platforms lenen zich ervoor om een dialoog met je (potentiële) klanten aan te gaan. Met social media monitoring tools pik je service- en koopsignalen op. Jouw marketing- of salesafdeling reageert vervolgens. Je komt dan rechtstreeks met jouw ideale klant in gesprek. Dát is nog eens ultieme branding!