SEO-analyse: is jouw website klaar om échte resultaten te scoren?

Start NU met de gratis SEO quick scan!

Met een SEO-analyse haal je alles uit het online marketingbudget.
Je begint met krijgen van een beeld van de huidige situatie van jouw website. Vraag daarom direct de gratis SEO quick scan aan en start met scoren!  Je ontvangt deze scan binnen enkele dagen per mail. Hierdoor krijg je inzicht met welke onderdeel van de website je aan de slag moet. Niet alleen om hoger in Google te scoren maar vooral om jouw doel te bereiken: groei!

De SEO quick scan checkt:

Vrijblijvend een SEO quick scan aanvragen

Op welk(e) zoekwoord(en) wil je (beter) gevonden worden?

Je e-mailgegevens worden niet met derden gedeeld. Na een week neem ik contact met je op om te informeren of je nog meer toelichting nodig hebt. 

SEO-analyse: diepgaand onderzoek naar groeipotenties

Als je jouw website serieus wilt gaan optimaliseren voor de zoekmachines, dan is een uitgebreide SEO-analyse direct jouw stappenplan.

Jouw website wordt geanalyseerd op de volgende punten:

  1. Zoekwoordanalyse
  2. Concurrentieanalyse
  3. Website-architectuur; domein- en pagina-analyse
  4. Technisch ontwerp
  5. Contentanalyse
  6. Backlink analyse

Als gecertificeerd SEO-specialist beoordeel ik jouw website op elk van de hiernaast genoemde onderdelen. Je ontvangt aansluitend een uitgebreid rapport met concrete verbeterpunten. Dit rapport is direct een stappenplan. 

De analyse start met een diepgaand zoekwoordenonderzoek. Daarna bekijk ik hoe goed (of slecht) de online concurrentie het doet en wat van hen geleerd kan worden. Ik kijk ook naar PageRank (het scorend vermogen van een webpagina) en hoe deze kan groeien. Het rapport biedt meteen handvaten voor technische verbeteringen van jouw website.

Met dit verslag kan jouw websitebouwer, marketeer of tekstschrijver concreet aan het werk! Op de achtergrond kun je op mij blijven rekenen! Of je laat het zoekmachineoptimalisatieproces aan mij over. Aan jou de keuze.

SEO-analyse aanvragen

Start DIRECT met het scoren van hogere posities in Google en vraag om een offerte voor een uitgebreide SEO-audit.

Jouw gegevens worden alleen gebruikt om contact op te nemen: nergens anders voor. Beloofd!

Door SEO uitbesteden benut je structureel alle groeikansen!

Als je eraan toe bent om jouw bedrijf structureel door SEO te laten groeien, dan zoek je een specialist. Mijn certificering door SEOguru Amsterdam garandeert dat er gewerkt wordt volgens Google-richtlijnen. 
Naast SEO ga ik ook aan de slag met conversieoptimalisatie (CRO). 

De webcontent (tekst, design, foto’s, film) moet aansluiten bij de zoekvraag. Een pagina moet de bezoeker verleiden om tot actie over te gaan. Daarom moet de content aansluiten bij de fasen van de klantreis die Google omschrijft als SEE – THINK – DO – CARE fasen. Deze fasen zijn verwerkt in een marketing funnel.

SEO-optimalisatie gebeurt on page en off page. On-page optimalisatie is het toepassen van zoekwoorden op strategische plaatsen in de content. Off page optimalisatie heeft onder andere te maken met techniek en de websiteautoriteit verhogen door linkbuilding. Door back links te ‘verdienen’ verhoog je de PageRank van jouw webpagina’s. PageRank is het scorend vermogen: hoe hoger die is, hoe hoger jouw pagina scoort in Google. Door middel van content marketing werk je aan die PageRank.

Het optimaliseren op zoekwoorden is een begin. Ik zorg er ook voor dat jouw website opvalt in de zoekresultaten en de gebruiker wordt verleid tot een klik.

Als die gebruiker dan de webpagina bezoekt, moet deze wel aansluiten bij de belofte in de Google-resultaten. Daarmee stijgt de kans op conversie. Als de bezoeker wordt teleurgesteld, mis je die kans en klikt de bezoeker direct weer terug naar de zoekresultaten. Dat is slecht voor het bounce percentage. En laat die nu nét een van de ranking factoren zijn. Dus: hoe lager het bounce percentage, hoe beter dat is voor conversiekansen én het scorend vermogen.

 

Elke groeikans benutten? Ja, dat wil ik zeker!

Jouw gegevens worden alleen gebruikt om contact op te nemen: nergens anders voor. Beloofd!

SEO-teksten schrijven

Een SEO-tekst is voor zoekmachines geoptimaliseerd waardoor jouw website vindbaar is op specifieke zoekwoorden die voor jou belangrijk zijn. Daarom start ik met een zoekwoordenonderzoek. Korte zoekwoorden zijn vaak woorden waarop veel concurrentie zit zoals ‘sportschool’. Het wordt dan lastiger om hoger te scoren op dit woord in de zoekresultaten. Daarom onderzoek ik ook de langere zoektermen zoals ‘de beste sportschool van Weert voor bodybuilders’. Bij mensen die deze langere zoekterm gebruiken is de kans op conversie het grootst! 

 

Om tot een optimale SEO-tekst te komen worden vijf stappen gevolgd!

1

Zoekwoordenonderzoek

2

Doel en doelgroep van je tekst bepalen

3

SEO-tekst schrijven

4

optimaliseren van SEO-tekst

5

SEO-tekst publiceren en promoten

Een SEO-tekst schrijf je voor jouw doelgroep, niet voor Google

Laat ik even iets uit de wereld helpen: Google houdt niet van tekst die specifiek voor zoekmachines is geschreven. Google wordt ook jouw klant niet; een mens wel! Google wil alleen dat jouw tekst zo goed mogelijk aansluit bij de vráág van de gebruiker. En dat moet ook jouw doel zijn! Het uitgangspunt van een SEO-tekst is daarom om een goed antwoord geven op de zoekvraag van jouw doelgroep. Bezoeker blij, Google blij en jij blij met jouw (potentiële) klant!

Wie is jouw doelgroep, wat zoeken ze en welke woorden gebruiken zij?
Die vragen vormen het startpunt van de tekst. 

Dan: wat is het doel van de tekst? Wat wil je dat een bezoeker doet als hij op de pagina komt? Je wilt dat de tekst de bezoeker tot actie aanzet.
Welke actie dat is moet je wel duidelijk maken:

  • Een product of dienst kopen?
  • Een offerte aanvragen?
  • Een afspraak maken?
  • Aanmelden voor je nieuwsbrief of evenement?
  • Een antwoord vinden op zijn zoekvraag?

SEO-tekst klaar: optimaliseren maar!

Via het website dashboard vindt daarna verdere optimalisatie plaats: de URL, het broodkruimelspoor, de SEO-titel en metabeschrijving. De zoekresultaten worden verrijkt met snippets. Via HTML-codes wordt aan Google doorgegeven welke kop de belangrijkste op de pagina is (de H1-code). Hier zijn zoekwoorden in verwerkt. Daarna geven de subkoppen (H2 t/m H6) aan Google een samenvatting van de tekst door. Dan is Google in staat jouw tekst goed te ‘begrijpen’ en te indexeren. Door interne links en ankerteksten wordt de vindbaarheid van de zoekterm verstrekt. Je geeft met links kracht door aan de belangrijkste pagina’s.

Kortom, nadat de tekst is geschreven moet er in de website zelf nog op diverse vlakken aan SEO-optimalisatie gewerkt.

Joque Communication realiseert en optimaliseert SEO-teksten. Je krijgt een duidelijk document waarop alle SEO tekst-aspecten zijn aangegeven.
Jouw marketeer of webbeheerder kan hiermee zelf aan de slag kan of je laat het aan mij over om de on-page optimalisatie uit te voeren.

Met een SEO-tekst scoor je in de zoekresultaten op jouw belangrijkste zoekwoorden!

Jouw gegevens worden alleen gebruikt om contact op te nemen: nergens anders voor. Beloofd!

FAQ

  • Waarom SEO uitbesteden? 
  • Wat zijn de voordelen en nadelen van SEO uitbesteden? 

Heb je een specifieke vraag?

Wie is dan die SEO-specialist?