Caching – cache
Caching is het tijdelijk opslaan van websitegegevens zodat pagina’s sneller laden bij herhaald bezoek. Het verbetert de pagespeed, versterkt de gebruiksvriendelijkheid en draagt bij aan
Caching is het tijdelijk opslaan van websitegegevens zodat pagina’s sneller laden bij herhaald bezoek. Het verbetert de pagespeed, versterkt de gebruiksvriendelijkheid en draagt bij aan
De canonical tagDe canonical tagEen tag is een label dat je aan content kunt hangen om die te categoriseren of vindbaar te maken. Denk aan blogtags of HTML-tags. Ze helpen bij interne linkstructuur, navigatie en kunnen bijdragen aan betere... Meer wordt gebruikt om dubbele contentContent is alle inhoud op je website. Het wordt gebruikt om informatie te delen. Bijvoorbeeld SEO-teksten, afbeeldingen of video’s. Ook podcasts en tools zijn content. Helpful content dat voldoet aan E-E-A-T helpt je bezoeker én... te voorkomen. Bijvoorbeeld bij soortgelijke productpagina’s. Meer wordt gebruikt om dubbele content te voorkomen. Bijvoorbeeld
ChatbotsChatbots zijn AI-gesprekspartners op websites. Ze worden gebruikt voor klantenservice en begeleiding. Meer zijn AI-gesprekspartners op websites. Ze worden gebruikt voor klantenservice en begeleiding.
ChatGPT is net als Google BARDGoogle BARD is de AI-assistent van Google. Het wordt gebruikt om vragen te beantwoorden met AI. Bijvoorbeeld samenvattingen of suggesties. Veel mensen kennen alleen de OpenAI van ChatGPT. Houd BARD in de gaten voor AI-SEO-veranderingen. een AI-assistentEen AI-assistent is een slimme digitale helper. Het wordt gebruikt om vragen te beantwoorden of taken uit te voeren.Bijvoorbeeld een chatbot of een tool zoals ChatGPT of Google BARD. ChatGPT is ontwikkeld door OpenAI. AI-assistenten... die teksten genereert. Het wordt gebruikt voor ideeën, content en gesprekken. Het is ontwikkeld door OpenAI en
Robert Cialdini formuleerde 7 psychologische principes die beïnvloeden hoe mensen keuzes maken: Wederkerigheid, Schaarste, Autoriteit, Consistentie, Sympathie, Sociale bewijskracht en Eenheid. Gerelateerd: neuromarketingNeuromarketing is het snijvlak tussen hersenwetenschap en marketing. Het onderzoekt hoe mensen onbewust keuzes maken en hoe jij daar als marketeer slim op inspeelt. Denk aan emoties, automatische reacties en psychologische triggers die bepalen of... Meer, Call to
Cloaking is een black hat techniek waarbij zoekmachines andere content te zien krijgen dan bezoekers. Het doel: manipuleren van rankings, maar het risico op een
Een cognitieve biasEen cognitieve bias is een denkfout of mentale shortcut die het brein gebruikt om snel keuzes te maken. Biases beïnvloeden hoe we informatie
Cognitive fluencyCognitive fluency is hoe makkelijk en moeiteloos je brein informatie kan verwerken. Hoe simpeler, logischer en vertrouwder iets aanvoelt — qua taal, structuur en
Cognitieve load (belasting) is hoeveel mentale moeite iets kost om te verwerken. Te veel info = afhaken.Gerelateerd: UX, systeem 1 en 2, scannend lezenBezoekers scannen titels, tussenkoppen, opsommingen en visuele elementen zoals vetgedrukte woorden of knoppen. Dit gedrag komt voort uit Systeem 1-denken: snel, oppervlakkig en taakgericht. Daarom is het cruciaal om teksten visueel aantrekkelijk en goed gestructureerd te... Meer, microcopyDit zijn kleine stukjes tekst (zoals op knoppen, foutmeldingen, formulieren) die gedrag sturen en emotie oproepen.
Gerelateerd: CTA, framing, Cialdini, neuromarketing. Meer.
Content is alle inhoud op je website. Het wordt gebruikt om informatie te delen. Bijvoorbeeld SEO-teksten, afbeeldingen of video’s. Ook podcasts en tools zijn content.