Je websitetekst laten schrijven door een expert?

Zo boost je jouw online succes!

Scoor hoger in Google én verleid je bezoekers tot actie. Hoe? Met websiteteksten die verkopen. Onderzoek toont aan: goede webteksten bepalen 28% van je online succes. Laat daarom een expert in SEO en neuro-copywriting jouw teksten schrijven.

Schakel dan een expert in!

Goed geschreven webteksten leiden bezoekers stap voor stap naar conversie. Ze voelen zich begrepen en krijgen antwoord op hun vragen. Tegelijkertijd voldoet je website aan de E.E.A.T.-richtlijnen van Google met ‘helpfull content’. 

Dankzij de online teksten van Joque Communication scoren onze websites conversieratio's van 2 tot 4%.

Dit levert professionele copywriting je op

Je krijgt direct meer organische bezoekers binnen via Google. Zo bespaar je op dure advertenties. Tegelijkertijd rankt je website hoger in Google. Dat komt doordat de teksten scoren op relevante zoekwoorden.

Je ontwikkelt een sterkere merkidentiteit, omdat je consequent je doelgroep aanspreekt met een herkenbare tone-of-voice.

Goed geschreven teksten zijn voor 33% verantwoordelijk voor een hogere conversie. Ze helpen je bezoekers direct om de waarde van je producten of diensten te begrijpen. Zo haal meer uit elk websitebezoek.

Zo werken SEO-teksten voor jou

Rank hoger in Google, trek meer bezoekers én zet ze aan tot actie. Of het nu gaat om:

  • Product aankopen.

  • Afspraken maken.

  • Offertes aanvragen.

  • Content downloaden, bekijken of beluisteren.

Wil je meer resultaat uit je website halen? Met SEO bereik je hogere Google-posities!

Website tekst laten schrijven, Schrijven voor het brein: neuro-copywriting voor websites

Waarom kiezen voor professionele SEO-teksten?

Geen SEO-tekst? Dan verlies je marktaandeel…

Zonder geoptimaliseerde teksten rank je lager dan je concurrent. Bezoekers haken af bij onduidelijke content. Ondertussen groei het marktaandeel van je concurrent verder dankzij betere teksten. 

Versla je concurrent met de kracht van neuro-copywriting!

Neuro-copywriting gebruikt psychologische principes om te overtuigen. Het raakt de emotie van je lezer en speelt in op diens behoeften en verlangens. Deze teksten onderscheiden zich omdat ze ook aanzetten tot actie.

Google beloont teksten die:

  • Bezoekers langer vasthouden.

  • Doorklikken stimuleren.

  • Zorgen voor terugkerende bezoekers.

Laat je ontzorgen

Klaar met kopzorgen over content? Start met teksten die aansluiten bij je merk, inspelen op klantbehoeften en die leads en omzet genereren.

Direct profiteren van betere website teksten?

Vraag gratis tekstanalyse aan! Stuur je belangrijkste pagina en ontvang binnen 2 dagen:

  • Een vrijblijvende tekstanalyse.

  • 5 concrete verbeterpunten.

  • SEO-optimalisatie tips via SurferSEO.

Plan direct een gesprek en ontdek hoe betere teksten jouw business laten groeien.

Abram Bos
Abram BosExperience
Ik heb recentelijk samengewerkt met Joke om wat SEO webteksten voor een klant te schrijven. Ik was erg onder de indruk van haar kennis en vaardigheden in het omzetten van technische thema's naar prettig leesbare content die ook nog eens goed is geschreven voor zoekmachines (niet iedereen die zegt ''SEO' te kunnen schrijven kan dat ook). Joke dus wel! Ze werkt snel, creatief en professioneel en heeft aan een half woord al genoeg. Ik zou haar aanbevelen bij iedereen die een SEO specialist nodig heeft!
José Heemskerk
José HeemskerkDAT! Bedrijfsondersteuning
Ik heb Joke benaderd om mijn bedrijf meer op de kaart te krijgen o.a. op LinkedIn. Dit is heel goed gelukt en ben ik haar ook zeer dankbaar voor. Alles gebeurt in goed overleg. Goed pakkende en korte teksten waar een bedrijf voor staat. Joke krijgt 5 sterren plus en ik kan haar ten zeerste aanbevelen.
Robert Sietsma
Robert SietsmaAdoop Online Marketing
Joke heeft ons goed geholpen bij het schrijven van een complete tekst die aansluit bij het aangeleverde format, wensen en SEO-proof is. Daarnaast enthousiast, proactief en snel: aanrader!
Niek van Bommel
Niek van BommelNiek van Bommel Boomverzorging
Joke heeft voor mij content geschreven en een begin gemaakt aan SEO voor de website. Joke heeft me volledig ontzorgd waardoor ik me op mijn core business kon richten. Daarnaast is ze transparant over prijzen en bied een maatwerk aan. Zo heb ik met een relatief kleine investering kunnen proeven aan wat SEO voor mij kan betekenen. In de toekomst gaan wij stapsgewijs de website verder uitbouwen. Uiteraard met Joque Communication.
Bobby Goossens
Bobby GoossensVonea Persoonlijke Uitvaartkisten
Ik was op zoek naar een partij die mij kon helpen met het verbeteren van de vindbaarheid van mijn website. Joke was hiervoor de perfecte persoon! Na een goed zoekwoordenonderzoek zijn wij van start gegaan. Ook heeft ze meteen de teksten goed aangepast op alle webpagina's. Super vlotte communicatie en zeker aan te bevelen als jij op zoek bent naar de juiste online marketing en SEO specialist 🙂
Erik van der HeijdenSequrence
Joke maakt SEO voor iedere ondernemer toegankelijk en betaalbaar. Ze is duidelijk over haar werkwijze en de kosten en persoonlijk betrokken wat ik heel prettig vind.
Frank Kilkens
Frank KilkensIk Regel Je Hypotheek
Joke heeft pakkende teksten geschreven zodat mijn website beter vindbaar is. Ook heeft Joke mij geholpen met het schrijven van teksten voor diverse reclame-uitingen. Joke communiceert helder, komt afspraken na, geeft gevraagd en ongevraagd adviezen en is proactief. Joke is goed bereikbaar, heeft goede ideeën en een uitgebreid netwerk. Verder is Joke professioneel en laagdrempelig in de omgang. Joke bedankt voor de samenwerking tot nu toe!
Otto Vullers
Otto VullersInnoveet Online Marketing
Hele goeie ervaring met Joke. Maakt gebruik van alle laatste AI ontwikkelingen op gebied van SEO. Professioneel!

Voor wie schrijft Joque Communication?

Ondernemers & ZZP'ers

  • Mis je de expertise voor het schrijven van overtuigende online teksten?

  • Heb je weinig ervaring met of inspiratie voor blogs en webteksten?

  • Wil je beter vindbaar zijn in Google?

  • Wil je website of webshop optimaliseren voor zoekresultaten?

  • Zoek je een consistente tone-of-voice voor landingspagina’s en blogs?

  • Heb je tijdelijk extra schrijfcapaciteit nodig?

Webdesigners

  • Wil je een totaalpakket aanbieden aan je klanten?

  • Loop je vast omdat klanten geen teksten aanleveren?

  • Vragen je klanten om teksten die scoren in Google?

Voor deze bedrijven werk ik
Wil je weten wat ik ook voor joúw bedrijf kan doen?

Maak snel een afspraak voor een vrijblijvend gesprek en ik luister graag naar jouw ambities!

Ik heb interesse in:

Klanten geven mij 4,9 ⭐ op Google 

Veelgestelde vragen over website tekst laten schrijven

Het schrijven van teksten die goed scoren in Google is een specialistisch vak. Het gaat niet alleen om het gebruik van de juiste zoekwoorden, maar ook om de kwaliteit en relevantie van de content. Daarom is het belangrijk om een combinatie te vinden tussen SEO-optimalisatie en waardevolle informatie voor je lezers. Belangrijke regel is: schrijf webteksten voor je doelgroep, niet voor Google!

Google’s E.E.A.T is een kwaliteitskader voor webteksten. Het staat voor Experience (ervaring), Expertise (deskundigheid), Authoritativeness (autoriteit) en Trustworthiness (betrouwbaarheid). Inmiddels is er ook Helpfull (helpend) aan toegevoegd. Dat wil zeggen dat je pagina de lezer met helpen met het vinden van een antwoord op diens vraag.

Bij elke online tekst staat de doelgroep centraal. Bedenk dus eerst voor wie je schrijft en wat je wilt dat de lezer doet. In een sterke opbouw zet je de belangrijkste informatie bovenaan de pagina. Een goede webtekst is goed leesbaar en bevat eenvoudige taal die de lezer direct aanspreekt. Schrijf in de lijdende vorm, gebruik korte zinnen en actieve zinnen (passieve zinnen bevatten hulpwerkwoorden als hebben, zijn of worden). Als je schrijft, voorkom dat vooral dat je over jezelf praat of over je bedrijf.

Verleidelijke tussenkoppen trekken de aandacht van de lezer. Mensen scannen kopzinnnen voordat ze verder lezen. Zo beoordelen ze of het de moeite waard is om te lezen. Kopzinnen structureren ook de tekst. Gebruik ook korte alinea’s. Houd rekening met de lengte van je tekst. Een ideale lengte ligt tussen de 300 en 1000 woorden. Dit geeft genoeg ruimte om relevante informatie te geven.

Uitbesteden van online copywriting bespaart je kostbare tijd. SEO-experts en neuro-copywriters weten precies wat Google én je bezoekers willen zien. Dit levert direct meetbare resultaten op in rankings en conversies. Je hoeft niet te investeren in dure tools of bijscholing. Bovendien zorgt professionele copywriting voor een consistente tone-of-voice en regelmatige content updates. Het resultaat? Het geeft je een voorsprong op je concurrenten door betere vindbaarheid, een professionelere uitstraling en hogere conversieratio’s.

Naast de dialoogmethode van Prof. Siegfried Vögele worden de 7 beïnvloedingsprincipes van Robert Cialdini bij neuro-copywriting gebruikt. Hieronder vind je in het kort de belangrijkste neuro-copywriting technieken:

1. Emotionele triggers

Met emtionele triggers speel je in op de basismotivatoren: angst, hebzucht, ontplooiing en status. Daarnaast roept de tekst herkenning op en creëert deze een Fear of Missing Out (FOMO).

2. Sociale bewijskracht

Hieronder vallen testimonials van tevreden klanten, reviews en beoordelingen, cijfers en statistieken, keurmerken en certificeringen en logo’s van bekende klanten.

3. Autoriteit tonen

Via de tekst onderbouw je jouw wxpertise onderbouwen met feiten en demonstreer je specifieke kennis.

4. Schaarste en urgentie

Schaarste creëer je met tijdelijke aanbiedingen, beperkte beschikbaarheid, het benadrukken van deadlines en het aantonen van niet-overgaan van het gebruik van een call-to-action.

5. Wederkerigheid

Door kennis te delen zonder tegenprestatie te verwachten, bouw je aan vertrouwen en loyaliteit bij jouw potentiële klanten.

6. Commitment & consistentie

Kleine ja’s in een tekst leiden naar grote ja: het doel van de webpagina. Dat doe je door middel micro-conversies inbouwen.

7. Framing

Dit betekent een positieve formulering van voordelen, het aantonen van het contrast tussen probleem en oplossing en voor/na scenario’s schetsen. Via de tekst benadruk je het vermijden van een verlies (geld, klanten, kansen).

8. Cognitieve voorkeuren

Door actieve werkwoorden te gebruiken, concrete voorbeelden te geven of visuele informatie toe te voegen en getallen en specifieke details te noemen zorg je ervoor dat de lezer zich beter kan identificeren met het probleem en de oplossing.

9. Psychologische triggers.

Denk aan: nieuwsgierigheid prikkelen, opluchting bieden, vertrouwen wekken en status verhogen.

10. Leesgemak optimaliseren

Dat doe je door scanbare teksten aan te bieden met korte alinea’s, opsommingen/lijstjes, visuele ondersteuning een aanvullende informatie aan te bieden.

Ja, een neuro-copywriter denkt actief mee over UX, omdat tekst en design nauw samenhangen voor een optimale gebruikerservaring, maximale customer journey en conversie-optimalisatie door optimalisatie van formulieren en microteksten en het verbeteren van call-to-action teksten.

De dialoogmethode van Siegfried Vögele is een belangrijke techniek in neuro-copywriting. De kern van de methode is:

  • Schrijf teksten als een natuurlijke dialoog (alsof je een gesprek voert).

  • Anticipeer op vragen van de lezer.

  • Beantwoord deze vragen in logische volgorde.

  • Volg het natuurlijke leesgedrag van mensen.

De dialoogmethode houdt de aandacht van de lezer vast en terwijl dit natuurlijk aanvoelt. Dit leidt tot een bewezen hogere conversie en verlaagt de bounce rate (terugklikratio).

Als webbuilder is het belangrijk om je klanten goed te adviseren over zoekmachineoptimalisatie (SEO) voor hun website. Voordat je een gesprek aangaat is het goed om een analyse van hun doelgroep te laten uitvoeren en na te gaan op welke zoekwoorden ze gevonden willen worden. Vervolgens schakel je Joque Communication in voor het schrijven van SEO-vriendelijke content en technische optimalisaties, zoals het gebruik van meta-tags en alt-teksten bij afbeeldingen.

Het aanleveren van teksten voor een nieuwe website kan een uitdaging zijn, vooral als de focus ligt op SEO-optimalisatie. Het is dan belangrijk om je klanten te informeren over het belang van een SEO-tekstschrijver die relevante en waardevolle webteksten schrijft voor zowel zoekmachines als lezers.

Een goede optie is het opstellen van een vragenlijst – ofwel briefing template. Hiermee breng je de doelgroep en de wensen en behoeften van de doelgroep in kaart. Hierdoor krijg je een beter begrip van wat de klant wil communiceren en welke zoekwoorden belangrijk zijn voor hun bedrijf.

Een andere mogelijkheid is om samen met de klant te brainstormen over mogelijke onderwerpen en kernwoorden voor de website. Zo ben je direct betrokken bij het proces en kun je ook gelijk advies geven. Je kunt tijdens dit proces ook direct Joque Communication als SEO-specialist betrekken. Het voordeel is dat Joque Communication gespecialiseerd is in het vinden van de juiste zoekwoorden en deze op een strategische manier te implementeren in de webteksten.

Toon aan waarom professionele teksten cruciaal zijn voor Google-rankings en conversie. Maak het proces makkelijk met een duidelijke briefing template aan te bieden en een planning te maken. Focus bij je klant op de pijnpunten: kennis- en tijdgebrek van je klant, websites die niet afkomen door ontbrekende teksten en gemiste omzet door slechte vindbaarheid.

Meer lezen over neuro-copywriting?