First Input Delay
First Input DelayFirst Input Delay FID meet hoe snel je website reageert als iemand iets aanklikt. Een lage FID betekent dat je site snel reageert.Dat
First Input DelayFirst Input Delay FID meet hoe snel je website reageert als iemand iets aanklikt. Een lage FID betekent dat je site snel reageert.Dat
FOMOFOMO (Fear of Missing Out) is de angst om iets te missen: een aanbieding, kans of ervaring. Het brein wil erbij horen en niets mislopen.
De manier waarop je informatie presenteert beïnvloedt hoe mensen het interpreteren. Positieve frames (bijv. ‘80% kans op succes’) werken vaak beter dan negatieve (‘20% kans
Gaze cueingGaze cueing is een vorm van visuele beïnvloeding waarbij mensen automatisch kijken naar waar iemand anders kijkt. Bijvoorbeeld: een foto van een persoon die
Gebruiksvriendelijkheid gaat over hoe makkelijk en prettig een website te gebruiken is. Zaken als page speedPagespeed (laadsnelheid van de pagina) is de laadtijd van je webpagina en onderdeel van technische SEO en de Core Web Vitals. Hoe sneller pagina laadt, hoe beter de gebruikservaring. Google kijkt hiervoor naar de First... Meer, duidelijke navigatiestructuurDe navigatiestructuur is hoe je pagina’s verbindt via menu’s en links. Een heldere structuur – met contentclusters, silo’s, cornerstone content, een slimme interne linkstructuur en breadcrumbs – helpt bezoekers én zoekmachines sneller de weg te... Meer, goede interne linkstructuurDe interne linkstructuur is hoe pagina’s binnen je website onderling met elkaar zijn verbonden via links. Een slimme structuur – met contentclusters, silo’s, pillar pages en cornerstone content – helpt bezoekers én zoekmachines je content... Meer en optimale Core Web
Generatieve AI is een vorm van kunstmatige intelligentie die zelfstandig nieuwe contentContent is alle inhoud op je website. Het wordt gebruikt om informatie te delen.
Generative Engine Optimization (GEO)Generative Engine Optimization (GEO) is de optimalisatie voor AI-aangedreven zoekopdrachtenBij AI-aangedreven zoekopdrachten gebruikt Google AI, zoals in GEO, om slimme, contextuele antwoorden te geven. Denk aan samenvattingen, suggesties of directe antwoorden via modellen als ChatGPT. Meer. Het wordt gebruikt om goed te scoren in AI-antwoorden. Bijvoorbeeld in Google’s
Google Ads is het advertentieplatform van Google. Het wordt gebruikt om te adverteren in zoekresultaten. Bijvoorbeeld bovenaan bij commerciële zoekwoordenZoekwoorden zijn woorden die mensen intypen in Google. Ze worden gebruikt om informatie te vinden. We kennen shorttail en longtail zoekwoorden. Je gebruikt zoekwoorden om je content vindbaar te maken. Goede zoekwoorden sluiten aan bij de.... Combineer SEASEA is adverteren in
Google Search Image (of Google Afbeeldingen) is de zoekfunctie van Google waarmee gebruikers visueel naar content zoeken. Voor SEO is het belangrijk om afbeeldingen te
Google Analytics is net als de Google Search ConsoleGoogle Search Console is een gratis SEO-tool. Het wordt gebruikt om prestaties in Google te volgen. Bijvoorbeeld welke zoekwoorden je websiteverkeer opleveren. Kijk regelmatig en optimaliseer gericht. een gratis tool van Google. Je gebruikt het om te zien wat bezoekers doen op je