Glossary termen

CTA – call to action

Een call to action is een oproep tot actie. Bijvoorbeeld: ‘Vraag een offerte aan’. Een goede CTA is kort, duidelijk en verleidelijk. Je ziet CTA’s

Cumulative Layout Shift

Cumulative Layout ShiftCumulative Layout Shift – CLS meet hoeveel de inhoud op je website verspringt tijdens het laden. Bijvoorbeeld als een knop plotseling verschuift of

Deeplearning

Deep learning is een geavanceerde vorm van machine learning, geïnspireerd op het menselijk brein. Het maakt AI-systemen zoals ChatGPT nóg slimmer, vooral in taal, beeld

Dienstenpagina

Een dienstenpaginaEen dienstenpagina legt uit wat jij aanbiedt. Elke dienst krijgt bij voorkeur een eigen landingspagina gericht op conversie. De dienstenpagina bevat sterke content, een

Direct verkeer

Direct verkeerDirect verkeer is verkeer dat via een zoekmachine zonder tussenkomst op je site komt. Organisch verkeer is verkeer via SEO. Bezoekers typen je webadres

Domeinautoriteit

DomeinautoriteitDomeinautoriteit (of domain autority) geeft aan hoe sterk en betrouwbaar je hele website is volgens SEO-tools. Het is een score tussen 0 en 100, bedacht

Doorklikratio (CTR)

De doorklikratio laat zien hoe vaak mensen op jouw link klikken in de zoekresultaten. Het is het percentage van mensen dat je link ziet én

Doorway page

Doorway pages zijn pagina’s die puur zijn gemaakt om te scoren op specifieke zoekwoorden en gebruikers snel door te sturen naar een andere pagina. Google

Duplicate content

Duplicate contentDuplicate content is dubbele of gekopieerde inhoud op je website. Bijvoorbeeld als twee productpagina’s bijna dezelfde tekst hebben. Google weet dan niet goed welke versie

E-E-A-T

Google’s richtlijn voor contentoptmalisatie E-E-A-TGoogle’s richtlijn voor contentoptmalisatie E-E-A-T staat: voor Ervaring, Expertise, Autoriteit, Vertrouwen. Het wordt gebruikt om contentkwaliteit te beoordelen. Aan E-E-A-T is