Content audit
Een content auditEen content audit is een grondige analyse van alle bestaande content op je website om te bepalen wat behouden, verbeterd, herschreven of verwijderd
Een content auditEen content audit is een grondige analyse van alle bestaande content op je website om te bepalen wat behouden, verbeterd, herschreven of verwijderd
Content decayContent decay is het geleidelijk wegzakken van je rankings, klikken en verkeer op eerder succesvolle pagina’s. Dit gebeurt vaak omdat informatie veroudert, concurrenten je
Een content outlineEen content outline is het raamwerk van een webtekst of blog. Het bevat de structuur: koppen (H1, H2, H3), hoofdpunten per alinea. Je
Aggregatie is het automatisch verzamelen en tonen van content uit meerdere bronnen op één plek, zonder daar zelf inhoudelijk iets aan toe te voegen. Denk
Contentclusters zijn groepen van gerelateerde pagina’s rond één hoofdonderwerp (pillar pageEen pillar page of corner stonecontent is de centrale pagina binnen een contentcluster. Het behandelt een hoofdonderwerp in de breedte en linkt door naar verdiepende subpagina’s. Via een duidelijke navigatiestructuur en interne links worden bezoekers... Meer). Ze versterken elkaar via interne links en vormen samen een duidelijke contenthiërarchieContenthiërarchie is de manier waarop je websitepagina’s logisch en gestructureerd ordent. Denk aan één centrale pagina (een pillar page) met daaronder gerelateerde subpagina’s. Deze structuur – vaak opgebouwd als een contentcluster – helpt bezoekers én... Meer. Dit zorgt
ContentcuratieContentcuratie is het selecteren, ordenen en delen van bestaande content van anderen, aangevuld met je eigen visie of context. In plaats van zelf alles te
Contenthiërarchie is de manier waarop je websitepagina’s logisch en gestructureerd ordent. Denk aan één centrale pagina (een pillar page) met daaronder gerelateerde subpagina’s. Deze structuur
ContentmarketingContentmarketing is het strategisch inzetten van waardevolle, relevante en consistente content om een duidelijke doelgroep aan te trekken én te behouden. Niet om direct te
ContentoptimalisatieContentoptimalisatie is het verbeteren van teksten en pagina’s voor bezoekers én zoekmachines. Het is een vast onderdeel van on-page SEOOn-page SEO is alles wat je op je pagina zelf optimaliseert voor Google. Bijvoorbeeld je titel, tussenkoppen, afbeeldingen en zoekwoorden.Ook interne links, meta-teksten en gebruiksvriendelijkheid tellen mee. Het is de tegenhanger van off-page SEO, zoals... Meer.Daarbij let je op zoekwoordenZoekwoorden zijn woorden die mensen intypen in Google. Ze worden gebruikt om informatie te vinden. We kennen shorttail en longtail zoekwoorden. Je gebruikt zoekwoorden om je content vindbaar te maken. Goede zoekwoorden sluiten aan bij de..., H1-titelDe H1-titel is tevens de SEO-titel van een webpagina. Deze meta-tekst vertelt Google en je bezoekers waar de pagina over gaat. Gebruik één H1-titel per pagina. Je kunt wel meer tussenkoppen (H2 t/m H6) gebruiken... Meer,
Contentstrategie is het plan achter al je (online) content. Het bepaalt wat je vertelt, tegen wie, waar, en met welk doel. Denk aan thema’s, formats,