Glossary termen

Google Analytics

Google AnalyticsGoogle Analytics is net als de Google Search Console een gra… is net als de Google Search Console een gratis tool van Google. Je

Google BARD

Google BARD is de AI-assistent van Google. Het wordt gebruikt om vragen te beantwoorden met AI. Bijvoorbeeld samenvattingen of suggesties. Veel mensen kennen alleen de

Google Bedrijfsprofiel

Google BedrijfsprofielGoogle Bedrijfsprofiel is je bedrijfsvermelding in Google. H… is je bedrijfsvermelding in Google. Het wordt gebruikt om lokaal vindbaar te zijn. Bijvoorbeeld je openingstijden

Google Search Console

Google Search Console is een gratis SEO-tool. Het wordt gebruikt om prestaties in Google te volgen. Bijvoorbeeld welke zoekwoorden je websiteverkeer opleveren. Kijk regelmatig en

Google Trends

Google Trends laat zien hoe vaak er op een zoekwoord gezocht wordt in de loop van de tijd. Je kunt trends vergelijken per regio, periode

H1-titel

De H1-titel is tevens de SEO-titel van een webpagina. Deze meta-tekst vertelt Google en je bezoekers waar de pagina over gaat. Gebruik één H1-titelDe H1-titel

Helpful content

Helpful content is nuttige, waardevolle informatie. Het wordt geschreven voor de bezoeker, niet voor Google. Het kan om hierbij actuele of zelfs evergreen content gaan.

Homepage

De homepage is de hoofdpagina van je website. Bezoekers komen hier vaak als eerste terecht.Je plaatst er je USP’s en een call to action. Vanuit

Indexeren

Indexeren is het opslaan van pagina’s in Google. Zo worden ze zichtbaar te maken in zoekresultaten. Laat nieuwe pagina’s indexerenIndexeren is het opslaan van pagina’s

Interne link

Interne link is een link binnen je eigen site. Het wordt gebruikt om structuur aan te brengen. Bijvoorbeeld van een blog, landingspagina of dienstpagina. Gebruik