Glossary termen

Contentoptimalisatie

ContentoptimalisatieContentoptimalisatie is het verbeteren van teksten en pagina… Meer is het verbeteren van teksten en pagina’s voor bezoekers én zoekmachines. Het is een vast onderdeel

Conversational AI

Conversational AI is AI die gesprekken voert. Het wordt gebruikt in chatbotsChatbots zijn AI-gesprekspartners op websites. Ze worden geb… en assistenten. Bijvoorbeeld in klantenservice op

Conversie

Conversie is het moment waarop een bezoeker iets doet wat jij wilt. Bijvoorbeeld: inschrijven, kopen, bellen of downloaden. Een landingspagina moet een conversiedoel hebben.Een duidelijke

Core Web Vitals

Core Web Vitals zijn technische prestatiecijfers. Hieronder vallen Largest Contentful Paint en First Input Delay. Ze worden gebruikt om gebruikservaring te meten. Hoe snel je

Crawlen

Crawlen is het lezen van je site door zoekmachines. Google controleert via de sitemap of er nieuwe content geplaatst is en indexeert deze vervolgens in

CTA – call to action

Een call to action is een oproep tot actie. Bijvoorbeeld: ‘Vraag een offerte aan’. Een goede CTA is kort, duidelijk en verleidelijk. Je ziet CTA’s

Cumulative Layout Shift

Cumulative Layout Shift CLS meet hoeveel de inhoud op je website verspringt tijdens het laden. Bijvoorbeeld als een knop plotseling verschuift of tekst opspringt. Een lage

Dienstenpagina

Een dienstenpagina legt uit wat jij aanbiedt. Elke dienst krijgt bij voorkeur een eigen landingspagina gericht op conversie. De dienstenpaginaEen dienstenpagina legt uit wat jij

Direct verkeer

Direct verkeer is verkeer dat via een zoekmachine zonder tussenkomst op je site komt. Organisch verkeer is verkeer via SEO. Bezoekers typen je webadres direct

Domeinautoriteit

Domeinautoriteit geeft aan hoe sterk en betrouwbaar je hele website is volgens SEO-tools.Het is een score tussen 0 en 100, bedacht door tools zoals MozMoz