Glossary termen

URL-structuur

URL-structuurURL-structuur is de opbouw van je webadressen. Het wordt gebruikt voor duidelijkheid en vindbaarheid. Bijvoorbeeld /blog/seo-tips/ i.p.v. /?p=123. Houd de URL kort, logisch en leesbaar.

User Interface (UI)

De UI is de visuele voorkant van je website: wat bezoekers zien en waarmee ze interactie hebben. Denk aan knoppen, menu’s en lay-out. Een goede

USP

Een USP (Unique Selling Point)Een USP (Unique Selling Point) is wat jou uniek maakt voor je klant. Het is jouw belangrijkste voordeel of belofte. Bijvoorbeeld:

USP (Unique Selling Point)

Een USP (Unique Selling Point) is wat jou uniek maakt voor je klant. Het is jouw belangrijkste voordeel of belofte. Bijvoorbeeld: ‘Binnen 24 uur online.’Je

UX – User Experience

User Experience – UX staat voor de totale ervaring die een bezoeker heeft op je website. Een goede UX combineert snelheid (page speed, Core Web

Visual cue

Een visual cue is een visuele aanwijzing die de aandacht stuurt of gedrag beïnvloedt. Denk aan pijlen, kleuraccenten, iconen of witruimte die je ogen leiden

Visuele content

Visuele contentVisuele content is alle inhoud die wordt overgebracht via beeld, zoals foto’s, video’s, infographics, animaties en grafieken. Het trekt sneller aandacht dan tekst, versterkt

Voice search

Voice search is zoeken met je stem. Het wordt gebruikt via smartphones of smart speakers. Bijvoorbeeld ‘Waar vind ik een SEO-specialist?’. Veel content is nog

Wandit-autoriteit

Wandit-autoriteitWandit-autoriteit is de mate waarin een website als dé expert wordt gezien binnen een specifiek onderwerp. Hoe sterker de contentcluster, interne linking en relevante backlinks,

Website-autoriteit

Website-autoriteitWebsite-autoriteit is hoe betrouwbaar en belangrijk jouw site is volgens Google. Hoe hoger je autoriteit, hoe groter je kans op goede posities.Je bouwt autoriteit op