Glossary termen

Silo-structuur

Een silo-structuurEen silo-structuur groepeert content rond hoofdonderwerpen in aparte secties op je website. Binnen elke silo staat een cornerstone content-pagina centraal, ondersteund door gerelateerde contentclusters.

Sitemap

Een sitemap is een overzicht van al je pagina’s. Het wordt gebruikt door zoekmachines om te crawlen. Bijvoorbeeld via je sitemapEen sitemap is een overzicht

Social proof

Social proofing is de neiging om keuzes te baseren op het gedrag van anderen. Reviews, testimonials en “Al 1.000 mensen gingen je voor” maken je

SPAM

SPAMSPAM in SEO verwijst naar blak hat SEO of grey hat SEO die bedoeld zijn om hogere rankings te behalen in zoekmachines, maar die in

SpamBrain

SpamBrainSpamBrain is Google’s AI-systeem dat spammy content en onnatuurlijke linkbuilding en linkruil detecteert en tegenhoudt. Het richt zich op websites die proberen het algoritme te

Spiegelneuronen

SpiegelneuronenSpiegelneuronen (mirror neurons) zijn zenuwcellen in onze hersenen die actief worden als we anderen observeren. Dit principe wordt gebruikt in storytelling.Gerelateerd: emotionele triggers, neuromarketing. Meer

Storytelling

Storytelling is het strategisch inzetten van verhalen om mensen te raken en in beweging te brengen. Een goed verhaal bevat herkenning (een hoofdpersoon met een

Structured data

Structured data of schema mark-up (zoals JSON-LD) is extra code voor zoekmachines. Het wordt gebruikt om context te geven aan je content. Bijvoorbeeld voor reviews

Systeem 1 en systeem 2-denken

Termen uit de psychologie (Daniel Kahneman) die beschrijven hoe mensen denken: Systeem 1 = snel, intuïtief, emotioneel. Systeem 2 = traag, rationeel, logisch,Gerelateerd: Neuromarketing, FramingDe

Tag

Een tag is een label dat je aan content kunt hangen om die te categoriseren of vindbaar te maken. Denk aan blogtags of HTML-tagsHTML-tags zijn