Glossary termen

Semantiek

SemantiekSemantiek gaat over de betekenis achter woorden en zinnen. In SEO helpt semantiek zoekmachines om te begrijpen waar een tekst écht over gaat, ook als

Semantische zoekwoorden

Semantische zoekwoordenSemantische zoekwoorden zijn ook belangrijk voor de vindbaarheid van jouw website. Deze zoekwoorden zijn woorden die gerelateerd zijn aan het onderwerp waarover je schrijft

SEO zoekmachineoptimalisatie

SEO is de afkorting van Search Engine Optimization ofwel zoekmachineoptimalisatie. SEO wordt gebruikt om hoger te ranken in Google.

SEO-audit

Een SEO-audit of SEO-analyse is een grondige analyse van je website om te checken hoe goed deze scoort op het gebied van technische SEO, content,

SEO-copywriting

SEO-copywriting of tekstschrijven voor SEO is schrijven voor Google én voor mensen. Je gebruikt zoekwoorden voor organische vindbaarheid. SEO-copy moet voor de lezer helpend zijn.

SEO-strategie

Een SEO-strategieEen SEO-strategie is je plan om beter vindbaar te worden in zoekmachines. Het omvat o.a. zoekwoordenonderzoek, contentclusters, technische optimalisatie en slimme interne links. Zo

SEO-titel

De SEO-titel of tittle tagEen tag is een label dat je aan content kunt hangen om die te categoriseren of vindbaar te maken. Denk aan

SERP

SERP (Search Engine Result Page) is een pagina in Google met zoekresultaten. Hier staan ook rich snippets en featured snippets.

SERP features

SERP-features vallen meer op in Google dan gewone zoekresultaten (SERP). Voorbeelden zijn sterrenbeoordelingen, FAQ-uitklappers, afbeeldingen of een rich snippet of featured snippet. Ze zorgen voor een

Shorttail zoekwoord

Een shorttail zoekwoord is een breder, generiek begrip dat verschillende aspecten en subcategorieën omvat. Bijvoorbeeld ‘brood’ of ‘horloge’. Op shorttail zoekwoorden zitten vaak hoge zoekvolumes,