Semantiek
SemantiekSemantiek gaat over de betekenis achter woorden en zinnen. In SEO helpt semantiek zoekmachines om te begrijpen waar een tekst écht over gaat, ook als
SemantiekSemantiek gaat over de betekenis achter woorden en zinnen. In SEO helpt semantiek zoekmachines om te begrijpen waar een tekst écht over gaat, ook als
Semantische zoekwoordenSemantische zoekwoorden zijn ook belangrijk voor de vindbaarheid van jouw website. Deze zoekwoorden zijn woorden die gerelateerd zijn aan het onderwerp waarover je schrijft
SEO is de afkorting van Search Engine Optimization ofwel zoekmachineoptimalisatie. SEO wordt gebruikt om hoger te rankenRanken is je positie in Google. Het wordt gebruikt om zichtbaarheid te meten. Bijvoorbeeld plek 1 versus plek 10. Hoe hoger je ranking, hoe groter de kans dat mensen jouw website vinden en bezoeken. Om... Meer in Google.
Een SEO-audit of SEO-analyse is een grondige analyse van je website om te checken hoe goed deze scoort op het gebied van technische SEOTechnische SEO is het optimaliseren van de achterkant van je website. Het zorgt ervoor dat zoekmachines je site goed kunnen vinden en begrijpen.Bijvoorbeeld door snelle laadtijden, een duidelijke structuur en veilige verbinding (https). Ook zaken..., content,
SEO-copywriting of tekstschrijven voor SEO is schrijven voor Google én voor mensen. Je gebruikt zoekwoorden voor organische vindbaarheid. SEO-copy moet voor de lezer helpend zijn.
Een SEO-strategieEen SEO-strategie is je plan om beter vindbaar te worden in zoekmachines. Het omvat o.a. zoekwoordenonderzoekZoekwoordenonderzoek (keyword research) is het proces van het vinden van relevante zoekwoorden en semantische zoekwoorden die mensen in Google typen. SEO-tools als Ahrefs, Moz, etc. en AI (zoals ChatGPT) helpen hierbij om kansen te spotten... Meer, contentclusters, technische optimalisatie en slimme interne links. Zo
De SEO-titel of tittle tagEen tag is een label dat je aan content kunt hangen om die te categoriseren of vindbaar te maken. Denk aan
SERP (Search Engine Result Page) is een pagina in Google met zoekresultaten. Hier staan ook rich snippetsRich snippets zijn naast featured snippets extra info in zoekresultaten. Ze worden gebruikt om je link op te laten vallen. Bijvoorbeeld sterren, prijzen of FAQ’s. Veel mensen denken dat het vanzelf verschijnt in Google. Gebruik... en featured snippets.
SERP-features vallen meer op in Google dan gewone zoekresultaten (SERPSERP (Search Engine Result Page) is een pagina in Google met zoekresultaten. Hier staan ook rich snippets en featured snippets. Meer). Voorbeelden zijn sterrenbeoordelingen, FAQ-uitklappers, afbeeldingen of een rich snippet of featured snippetFeatured snippet is het directe antwoord bovenaan Google. Het wordt gebruikt om snel informatie te geven. Bijvoorbeeld een definitie of stappenplan.. Ze zorgen voor een
Een shorttail zoekwoord is een breder, generiek begrip dat verschillende aspecten en subcategorieën omvat. Bijvoorbeeld ‘brood’ of ‘horloge’. Op shorttail zoekwoorden zitten vaak hoge zoekvolumes,