Glossary termen

AI SEO

AI SEOAI SEO is het inzetten van kunstmatige intelligentie, zoals ChatGPT, om zoekmachineoptimalisatie te verbeteren. Denk aan het automatisch genereren van content, keyword-analyse of het

AI-aangedreven zoekopdrachten

Bij AI-aangedreven zoekopdrachtenBij AI-aangedreven zoekopdrachten gebruikt Google AI, zoals in GEO, om slimme, contextuele antwoorden te geven. Denk aan samenvattingen, suggesties of directe antwoorden via

AI-assistent

Een AI-assistent is een slimme digitale helper. Het wordt gebruikt om vragen te beantwoorden of taken uit te voeren.Bijvoorbeeld een chatbot of een tool zoals

AI-audit

Een AI-auditEen AI-audit is een controle op content die (deels) met AI is gegenereerd, met als doel om te beoordelen of die content aansluit bij

AI-overview

Een AI-overview is een door AI, zoals ChatGPT, gegenereerde samenvatting bovenaan Google. Het maakt deel uit van GEO (Google’s generatieve zoekfunctie) en biedt direct antwoord.

AIDA-model

Het AIDA-modelHet AIDA-model is een krachtig model dat beschrijft hoe mensen stap voor stap worden meegenomen in een beslissingsproces. Het staat voor: Attention (aandacht): trek

Algoritme

Een algoritme is een reeks instructies die computers (zoals Google of ChatGPT) gebruiken om een probleem op te lossen of een taak uit te voeren.

Alt-tekst

Dit is een beknopte beschrijving van een afbeelding. De alt-tekstDit is een beknopte beschrijving van een afbeelding. De alt-tekst wordt door zoekmachines gelezen en biedt

Anchoring (ankeren)

Bij achoring nemen mensen beslissingen op basis van het eerste getal of de eerste indruk die ze krijgen. Zet daarom bewust een hoge ‘vanaf-prijs’ bovenaan

Ankertekst

Een ankertekst of anchor text, is de klikbare tekst van een link. Het wordt gebruikt om context te geven aan een interne link. Bijvoorbeeld ‘lees