Glossary termen

Organisch verkeer

Organisch verkeerOrganisch verkeer is gratis websiteverkeer via zoekmachines. Bezoekers komen op je site na een zoekopdracht in Google. Je betaalt niet voor deze klik, zoals bij

Organisch vindbaar

Organisch vindbaarOrganisch vindbaar betekent dat je website dankzij een zoekwoord gratis gevonden wordt in Google. Dus zonder advertenties of betaalde kliks.Je verschijnt in de zoekresultaten

Organische contentmarketing

Organische contentmarketingOrganische contentmarketing is het strategisch creëren en verspreiden van waardevolle, relevante en niet-betaalde content om een doelgroep aan te trekken, te informeren en aan

Orphan Page

Orphan pages zijn pagina’s op je website die geen enkele interne link ontvangen. Google kan ze daardoor moeilijk of helemaal niet crawlen, en gebruikers vinden

Outbound marketing

Outbound marketing is de klassieke vorm van marketing. Als bedrijf probeer je actief de aandacht van je doelgroep te trekken door: advertenties, cold calling, direct

Page Quality (PQ)

Page Quality geeft aan hoe waardevol, betrouwbaar en goed opgebouwd een webpagina is volgens Google. Factoren zoals E-E-A-T (Expertise, Ervaring, Autoriteit en Betrouwbaarheid), contentkwaliteit, gebruiksvriendelijkheid

Page speed

Pagespeed (laadsnelheid van de pagina) is de laadtijd van je webpagina en onderdeel van technische SEO en de Core Web Vitals. Hoe sneller pagina laadt,

PageRank

PageRank is het oorspronkelijke algoritme van Google dat bepaalt hoe belangrijk een webpagina is, op basis van het aantal en de kwaliteit van backlinks. Elke

People Also Ask (PAA)

People Also Ask is een SERP feature in Google die gerelateerde vragen toont bij een zoekopdracht. Net als een rich snippet vergroot het je zichtbaarheid

Personal branding

Personal brandingPersonal branding is het bewust bouwen aan je persoonlijke reputatie en zichtbaarheid, zodat je wordt herkend als expert, autoriteit of onderscheidende professional. Het draait