Machine learning
Machine learningMachine learning is een vorm van AI waarbij systemen leren van data. Deep learning is een geavanceerde versie hiervan, die complexe patronen herkent –
Machine learningMachine learning is een vorm van AI waarbij systemen leren van data. Deep learning is een geavanceerde versie hiervan, die complexe patronen herkent –
Een manual actionEen manual action is een handmatige Google penaltyEen Google penalty is een straf van Google waardoor je website (deels) uit de zoekresultaten verdwijnt. Vaak het gevolg van black hat SEO zoals cloaking, doorway pages of link farms. Meer, meestal na een beoordeling door een medewerker. Dit gebeurt bij ernstige SEO-overtredingen zoals cloakingCloaking is een black hat techniek waarbij zoekmachines andere content te zien krijgen dan bezoekers. Het doel: manipuleren van rankings, maar het risico op een Google-penalty is groot. Meer of
Marketing automationMarketing automation is het automatiseren van marketingtaken zoals e-mails, leadscoring en social media. Je zet slimme workflows in die leads automatisch door de funnel
Een meta tag is een HTML-element dat informatie geeft over een webpagina, zoals de title tagDe title tag (of SEO-titel) is de titel van een webpagina zoals die in Google verschijnt. Het is een van de belangrijkste meta tags voor SEO en beïnvloedt zowel de klikfrequentie (CTR) als de zichtbaarheid... Meer en meta descriptionEen meta description of meta-omschrijving is een korte tekst die onder je SEO-titel in Google staat. Meer. Ze zijn onzichtbaar voor bezoekers, maar
Meta-teksten zijn stukjes informatie die je aan zoekmachines meegeeft. De belangrijkste zijn de meta title en meta description.Ze verschijnen in de zoekresultaten als titel en
Dit zijn kleine stukjes tekst (zoals op knoppen, foutmeldingen, formulieren) die gedrag sturen en emotie oproepen.Gerelateerd: CTA, framingDe manier waarop je informatie presenteert beïnvloedt hoe mensen het interpreteren. Positieve frames (bijv. '80% kans op succes') werken vaak beter dan negatieve ('20% kans op mislukking').Gerelateerd: priming, Systeem 1, neuromarketing, neuro-copywriting.... Meer, Cialdini, neuromarketingNeuromarketing is het snijvlak tussen hersenwetenschap en marketing. Het onderzoekt hoe mensen onbewust keuzes maken en hoe jij daar als marketeer slim op inspeelt. Denk aan emoties, automatische reacties en psychologische triggers die bepalen of... Meer.
Mobile-first indexingMobile-first indexing is Google’s manier van indexerenIndexeren is het opslaan van pagina's in Google. Zo worden ze zichtbaar te maken in zoekresultaten. Laat nieuwe pagina's indexeren door ze toe te voegen aan de sitemap en deze via Google Search Console in... Meer. Het wordt gebruikt met de mobiele versie van je site. Bijvoorbeeld als je site mobiel anders is
Moz is een populaire SEO-tool die helpt bij zoekwoordonderzoek, linkbuildingLinkbuilding is het actief verzamelen van backlinks naar jouw website. Ze geven je site meer autoriteit in de ogen van Google. Hoe sterker de link, hoe meer linkjuice je ontvangt. en concurrentieanalyse.De tool is vooral bekend van de begrippen domeinautoriteitDomeinautoriteit (of domain autority) geeft aan hoe sterk en betrouwbaar je hele website is volgens SEO-tools. Het is een score tussen 0 en 100, bedacht door tools zoals Moz en Ahrefs.Hoe hoger je domeinautoriteit, hoe... Meer (DA) en pagina-autoriteit (PA).MozMoz is
De navigatiestructuurDe navigatiestructuur is hoe je pagina’s verbindt via menu’s en links. Een heldere structuur – met contentclusters, silo’s, cornerstone contentCornerstone content (kernpagina ofwel pillar page) zijn je belangrijkste en meest complete pagina’s over een specifiek onderwerp. Ze vormen het fundament van je SEO-strategie en staan centraal in de silo-structuur. Gerelateerde pagina’s linken intern naar... Meer, een slimme interne linkstructuur