Glossary termen

Keyword research

Keyword researchKeyword research (zoekwoordenonderzoek) is het zoeken naar de juiste zoekwoorden en semantische zoekwoorden voor je website. Je kijkt naar zoekvolume, concurrentie en zoekintentie.Tools zoals

Keyword stuffing

Keyword stuffing is overdreven gebruik van zoekwoorden. Het wordt gebruikt om hoger te ranken, maar werkt averechts.

Klantreis (customer journey)

De klantreis (customer journey of buyer journey) is het complete pad dat een (potentiële) klant doorloopt — van eerste kennismaking tot aankoop en daarna. In

Klikgedag

Klikgedrag laat zien waar gebruikers op klikken binnen je website of SERP-resultaat. Het onthult welke links, knoppen, afbeeldingen of navigatie-items aandacht trekken — en welke

Landingspagina

Een landingspaginaEen landingspagina is de pagina waar een websitebezoeker je website binnenkomt. Elke landingspagina kan de homepagina zijn, maar hoeft niet. Hij heeft één duidelijk

Largest Contentful Paint

Largest Contentful PaintLargest Contentful Paint – LCP meet hoe snel de grootste zichtbare content op je pagina wordt geladen. Bijvoorbeeld een grote afbeelding, koptekst of

Lead magnet

Een lead magnetEen lead magnet (magneet) is een waardevol stuk content dat je gratis aanbiedt in ruil voor contactgegevens van je doelgroep. Denk aan een

Lead nurturing

Lead nurturing is het systematisch opwarmen van je leads met waardevolle content, totdat ze klaar zijn om klant te worden. Je voedt vertrouwen door e-mails,

Lead scoring

Lead scoringLead scoring is een methode om leads te beoordelen op basis van hun waarde voor je organisatie. Elke lead krijgt punten op basis van

Leadgeneratie

LeadgeneratieLeadgeneratie is het proces waarbij je geïnteresseerde potentiële klanten (leads) aantrekt en verzamelt, met als doel hen later om te zetten in betalende klanten. Dit