Glossary termen

HTML-tags

HTML-tagsHTML-tags zijn code-elementen die structuur geven aan een webpagina, zoals <h1>, <h2>,<p> of <a>. Ze helpen zoekmachines en browsers begrijpen wat belangrijk is en zijn

Inbound marketing

Inbound marketingInbound marketing is een methode waarbij je klanten aantrekt door waardevolle en relevante content aan te bieden, in plaats van ze te onderbreken met

Indexeren

IndexerenIndexeren is het opslaan van pagina’s in Google. Zo worden ze zichtbaar te maken in zoekresultaten. Laat nieuwe pagina’s indexeren door ze toe te voegen

Interaction to Next Paint (INP)

INP meet hoe snel je website reageert op gebruikersacties, zoals klikken of typen. Het vervangt FID (First Input DelayFirst Input Delay FID meet hoe snel

Interne link

Interne linkInterne link is een link binnen je eigen site. Het wordt gebruikt om structuur aan te brengen. Bijvoorbeeld van een blog, landingspagina of dienstpagina.

Interne linkstructuur

De interne linkstructuurDe interne linkstructuur is hoe pagina’s binnen je website onderling met elkaar zijn verbonden via links. Een slimme structuur – met contentclusters, silo’s,

JSON-LD

JSON-LD is een manier om structured data toe te voegen. Het wordt ook wel Schema genoemd. Het wordt gebruikt om Google extra context te geven.

Keyword cluster

Een keyword cluster is een groep verwante zoekwoordenZoekwoorden zijn woorden die mensen intypen in Google. Ze worden gebruikt om informatie te vinden. We kennen shorttail

Keyword difficulty

Keyword DifficultyKeyword Difficulty (ook wel: zoekwoordinstapdrempel) geeft aan hoe lastig het is om met een bepaalde zoekterm of zoekwoord hoog te scoren in Google. Hoe

Keyword mapping

Keyword mappingKeyword mapping is het koppelen van zoekwoorden (shorttail en longtail),  semantische zoekwoorden en NLP-woorden aan pagina’s. Keyword mapping bouwt een site logisch op. Bijvoorbeeld: