Glossary termen

Google BARD

Google BARDGoogle BARD is de AI-assistent van Google. Het wordt gebruikt om vragen te beantwoorden met AI. Bijvoorbeeld samenvattingen of suggesties. Veel mensen kennen alleen

Google Bedrijfsprofiel

Google BedrijfsprofielGoogle Bedrijfsprofiel is je bedrijfsvermelding in Google. Het wordt gebruikt om lokaal vindbaar te zijn. Bijvoorbeeld je openingstijden en reviews. Optimaliseer dit profiel voor

Google BERT

BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) is een AI-model van Google dat helpt om zoekopdrachten beter te begrijpen — vooral de context van woorden in

Google E-E-A-T

E-E-A-TGoogle’s richtlijn voor contentoptmalisatie E-E-A-T staat: voor Ervaring, Expertise, Autoriteit, Vertrouwen. Het wordt gebruikt om contentkwaliteit te beoordelen. Aan E-E-A-T is inmiddels ook de de

Google Keyword Planner

Google Keyword PlannerGoogle Keyword Planner is een gratis tool van Google Ads om zoekwoorden te vinden en hun zoekvolume te analyseren. Het wordt vooral gebruikt

Google Pagespeed Insights

Google PageSpeed InsightsGoogle PageSpeed Insights is een gratis tool die de prestaties van je website meet op het gebied van pagespeed en Core Web Vitals

Google penalty

Een Google penalty is een straf van Google waardoor je website (deels) uit de zoekresultaten verdwijnt. Vaak het gevolg van black hat SEO zoals cloaking,

Google Search Console

Google Search Console is een gratis SEO-tool. Het wordt gebruikt om prestaties in Google te volgen. Bijvoorbeeld welke zoekwoorden je websiteverkeer opleveren. Kijk regelmatig en

Google tagmanager (GTM)

Google Tag Manager (GTM) is een gratis tool van Google waarmee je eenvoudig trackingcodes en scripts beheert op je website – zonder telkens de code

Google Trends

Google Trends laat zien hoe vaak er op een zoekwoord gezocht wordt in de loop van de tijd. Je kunt trends vergelijken per regio, periode