Emotionele triggersEmotionele triggers zijn woorden, beelden of prikkels die een directe reactie oproepen in het brein van je lezer — zoals nieuwsgierigheid, urgentie, angst om iets te missen (FOMO), vertrouwen of verlangen. In SEO en neurocopywriting... Meer zijn woorden, beelden of prikkels die een directe reactie oproepen in het brein van je lezer — zoals nieuwsgierigheid, urgentie, angst om iets te missen (FOMOFOMO (Fear of Missing Out) is de angst om iets te missen: een aanbieding, kans of ervaring. Het brein wil erbij horen en niets mislopen. Marketeers gebruiken FOMO met zinnen als “Laatste kans” of “Nog... Meer), vertrouwen of verlangen. In SEO en neurocopywriting gebruik je ze om aandacht te trekken, klikgedrag te stimuleren en conversies te verhogen. Ze zijn extra krachtig in SEO-titels, meta descriptions, call-to-actions en tijdens de klantreis. Triggers werken beter als ze verpakt zijn in eenvoudige, verwerkbare taal dankzij Cognitive Fluency.