Hoe kunnen we helpen?

< Alle onderwerpen
Print

Marketingdoelen

Zoekmachineoptimalisatie levert een bijdrage aan lange termijn marketingdoeleinden.

zoekmachineoptimalisatie moet dus bijdragen aan het marketingdoel. Korte termijn marketingdoelstellingen behelzen een tijdsbestek van jaargang. Lange termijn marketingdoelstellingen omvatten de periode drie tot vijf jaar. SEO is daarentegen een langaanhoudend proces; simpel winst behalen met SEO is moeilijk. Er bestaat geen knop die je als SEO-er kunt indrukken om snel winst te scoren. Je bent afhankelijk van het algoritme van Google en dat kan over ene poosje weer anders zijn. Zoals ik al schreef: SEO heeft te maken met én content, én techniek, én linkbuilding. Aan dit rijtje kan ik nog én algoritmes toevoegen én jouw concurrenten (want die zitten online ook niet stil). Met die langere tijdsinvestering voor een SEO-traject dien je dus rekening te houden.

Volgende Powerfull online marketing funnel in 6+1 stappen
Inhoudsopgave