90 / 100

Cases van klanten: 10+ succesvolle cases vanaf 2021

Klik op de bedrijfsnaam om de verhalen achter deze klant cases te lezen.

Nieuwe cases: jouw bedrijf?

Ben je geïnteresseerd in wat ik voor jouw onderneming kan betekenen? Laten we dan gewoon eens vrijblijvend kennismaken. Dat kan persoonlijk maar ook digitaal als je dat liever hebt. Ik hoor dan graag wat jouw ambities zijn met jouw bedrijf!  Zullen we alvast linken via LinkedIn?

Jouw gegevens worden alleen gebruikt om contact op te nemen: nergens anders voor. 

Cases van klanten over SEO analyse, SEO tekst, online marketing Joque Communication
Alles voor een happy klant: Joque Communication

Cases: klanten en hun uitdagingen

Multisign Kelpen
Contactpersoon: Karin van der Zanden

SEO analyse met zoekwoorden-, concurrentie en backlinkonderzoek. Ontwikkeling nieuwe website (live: najaar 2021). SEO website teksten schrijven, on-page SEO optimalisatie, SEO monitoring, online marketing advies. Websiteontwikkeling: LemonBytes.

Cases: hoe Multisign2 - Multisign werd en waarom

Cases
Multisign2 cases: rebranding + nieuwe bedrijfsnaam + een nieuwe productgroep introductie ‘printerieur’ voor de B2B-sector. De huidige website realiseert te weinig organisch verkeer en dus nieuwe klanten. 

Aanpak:
Onderzocht is de impact van een naamswijziging en hoe een onbekend product als ‘printerieur’ vermarkt moet gaan worden. 
De SEO analyse liet zien dat Multisign2 voornamelijk op ‘branded search’ wordt gevonden en minimaal op belangrijke zoekwoorden. ‘Printerieur’ wordt online niet gezocht. 

Gevolg:
Besloten is om Multisign2 te hernoemen naar… Multisign. Reden: deze naam omvat de complete dienstverlening en is goed bekend in de lokale/regionale markt (vooral zonder de toegevoegde ‘2’). Het woord ‘Multi’ past ook goed bij de sign-dienst: ‘printerieur’. Tijdens de lanceringsfase wordt de zoekterm ‘interieur bestickering’ (is focus zoekterm) parallel aan ‘printerieur’ gebruikt. Er wordt een nieuwe SEO-proof website gerealiseerd. Voorafgaand aan de lancering worden klanten en prospect geënthousiasmeerd en meegenomen in het verhaal via blogs op LinkedIn. Na lancering start de off- en online introductiecampagne ‘printerieur’. In deze case worden toekomstige campagnes door de brancheorganisatie S’bon ondersteund.

Doel medio 2022:
* Pagina één in de zoekresultaten op de zes belangrijkste zoektermen en een stijging van 20% in het klantenbestand. 
* Succesvolle introductie voor ‘printerieur’ en stijging van 35% in de aanvragen in de B2B-sector.  

Vind je dit een interessante case: deel hem dan met je netwerk!
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Nefratech EDM Center Weert
Contactpersoon: Frank Lenaers

Huisstijlontwikkeling, SEO analyse met zoekwoorden-, concurrentie en backlinkonderzoek. Ontwikkeling website (oplevering maart 2021), SEO website teksten schrijven, on-page SEO optimalisatie, SEO monitoring, content- en social media marketing. Ontwikkeling bedrijfsfilm: Film Tale. Websiteontwikkeling: SkyhighMedia.

Cases: Nefratech EDM-Center realiseert online geen nieuwe klanten

Cases
Nefratech EDM-Center: de bestaande website (5 jaar oud) realiseerde te weinig organisch verkeer en dus nieuwe klanten. 

Aanpak:
De SEO analyse liet zien dat Nefratech EDM-Center voornamelijk op ‘branded search’ wordt gevonden en minimaal op belangrijke zoekwoorden. De website is geanalyseerd op zoekwoorden, content, techniek en linkbuilding. De audit toonde aan dat de website on-page en off-page SEO niet geoptimaliseerd was. Het bestaande linkprofiel gaf geen meerwaarde aan de domeinautoriteit. 

Gevolg:
Besloten is om een nieuwe website te bouwen waarbij de website-architectuur werd bepaald door voor het bedrijf belangrijkste zoekwoorden. De zoekresultaten zijn met structured data markup verrijkt en de meta-omschrijvingen zijn aantrekkelijk geschreven met een call-to-action. Er is een kennisbank gerealiseerd – die nog steeds wordt uitgebreid – met artikelen over vonktechniek (gebaseerd op zoektermen) waardoor de online zichtbaarheid via de SERP’s toeneemt. De websitepagina’s zijn voorzien van meerdere vormen van call-to-actions gericht op advisering: de USP van dit bedrijf. Lancering website: maart 2021. De website wordt in drie talen aangeboden.

Doel: 
* Drie maanden lancering van de website realiseerde deze al voor 20 zoekwoorden organische posities op de eerste zoekresultatenpagina waarvan 8 in de top 3 (12 in de top 4-10).
* Doelstelling over 6 maanden: 12 zoektermen in de top 3. 
 
* Gemiddeld positie in de rankings (juli 2021) is 13 t.o.v. 35/42 in 2020. 

Vind je dit een interessante case: deel hem dan met je netwerk!
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Praktijk voor Leervaardigheden
Contactpersoon: Ingrid van Gulick

SEO analyse met zoekwoorden-, concurrentie en backlinkonderzoek. Ontwikkeling nieuwe website (live: augustus 2021). SEO website teksten schrijven, on-page SEO optimalisatie, SEO monitoring, online marketing advies. Websiteontwikkeling: SkyhighMedia.

Cases
Praktijk voor Leervaardigheden wil meer organisch websitebezoek en een hogere doorklikratio realiseren.  

Aanpak:
De SEO analyse bracht aan het licht dat voor de zoektermen waarop gezocht wordt geen eigen pagina’s waren aangemaakt. De website was zowel niet on-page als of-page geoptimaliseerd. Er werd weinig met de website gedaan: de site was statisch. 

Gevolg:
Besloten is om een nieuwe website te bouwen waarbij de website-architectuur werd bepaald door voor het bedrijf belangrijkste zoekwoorden. Lancering website: september 2021. Vooruitlopend op het nieuwe schooljaar wordt ingezet op social media marketing. 

Doelstelling: 
* Binnen 2 jaar marktleider worden in de regio Valkenswaard op het gebied van bijles voor basisschoolleerlingen. 
* Het eerste kwartaal van het nieuwe schooljaar dient het klantenbestand met 5 basisschoolleerlingen per week toe te nemen. 

 

Vind je dit een interessante case: deel hem dan met je netwerk!
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Level2 traprenovatie Nederweert
Contactpersonen: Bart en Nicole Zentjens

SEO analyse met zoekwoorden-, concurrentie en backlinkonderzoek. Ontwikkeling nieuwe website (live: september 2021). SEO website teksten schrijven, on-page SEO optimalisatie, SEO monitoring, online marketing advies. Websiteontwikkeling: SkyhighMedia.

Cases:
LEVEL2 Traprenovaties ervaart een stijging van het aantal concurrenten in de regionale markt. Bovendien willen zij hun werkzaamheden uitbreiden naar Brabant. Het bedrijf wordt nu met name ingeschakeld via mond-tot-mondreclame en zij willen hier minder afhankelijk worden. 

Aanpak:
Een concurrentieanalyse maakte inzichtelijk wat de sterkte en zwaktepunten (online) zijn van LEVEL2 Traprenovatie ten opzichte van hun belangrijkste concurrenten. De bestaande website bleek niet SEO-geoptimaliseerd en was inmiddels 5 jaar oud. Het zoekwoordenonderzoek bracht nieuwe kansen voor LEVEL2 Traprenovatie aan het licht. Beiden zijn de aanleiding om een nieuwe website te realiseren gebaseerd op de zoekwoorden waar de website al goed op scoorde en de nieuwe kansen. 

Gevolg:
Besloten is om een nieuwe website te bouwen waarbij de website-architectuur werd bepaald door voor het bedrijf belangrijkste zoekwoorden. Lancering website: september 2021. 

Doelstelling: 
* Voorop te blijven lopen ten aanzien van de sterk stijgende concurrentie op het gebied van traprenovaties.
* Bereiken van nieuwe klanten in de provincies Limburg en Brabant. 

 

Vind je dit een interessante case: deel hem dan met je netwerk!
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
eigenwijzecoach logo oranje M
Contactpersonen: Marlies Kusters en Eric Kappert

SEO analyse met zoekwoorden-, concurrentie en backlinkonderzoek. Ontwikkeling nieuwe website (live: mei 2021). SEO website teksten schrijven, on-page SEO optimalisatie, SEO monitoring, online marketing (content- en socialmediamarketing). Websiteontwikkeling: SkyhighMedia.

Cases:
Begin 2020 realiseerde ik in samenwerking met Skyhigh Media een nieuwe SEO-geoptimaliseerde website.
De Eigenwijze Coach Weert heeft in de hele geschiedenis van de praktijk bestaan op basis van mond-tot-mondreclame. Deze case betreft een nieuwe partner die medio 2020 toetrad in de praktijk en die deze te zijner tijd gaat overnemen. Naast een coachopleiding het bedrijf nu ook (nieuwe) opleidingen aan, gericht op persoonlijk leiderschap voor B2B- en B2C-klanten. De focus van deze nieuwe opleiding ligt op de zorgsector. De uitbreiding van de praktijk, het nieuwe aan bod van teamcoaching, de bestaande coachopleiding én de nieuwe opleiding persoonlijk leiderschap dienen in 2021 de markt gezet te worden.

Aanpak:
De bestaande website was al SEO-geoptimaliseerd en ontwikkeld in 2020 (Joque Communication i.s.m. SkyhighMedia). Deze diende opnieuw gestructureerd te worden op basis van de veranderde situatie. Daarbij moest er focus komen op de zorgsector m.b.t. de nieuwe opleiding en duidelijk zijn dat deze door zowel zorgmedewerkers (B2C) als zorginstellingen (B2B) ingekocht kan worden. Aan de basis hiervan lag een zoekwoordenanalyse die de websitearchitectuur bepaalde. 

Resultaat:
Vanaf begin 2020 is de omzet voor De Eigenwijze Coach met 15% gestegen. 

Doelstelling 2021: 
* De opleiding persoonlijk leiderschap voor zorgmedewerkers (B2C) dient in september 2021 12-15 deelnemers te hebben.
* De opleiding 
persoonlijk leiderschap voor zorginstellingen wordt in company gegeven en dient eind 2021 twee maal geboekt te zijn.
* De coachopleiding dient in september 2021 12-15 deelnemers te hebben.
* Meer online aanmeldingen voor persoonlijke coaching: doel is een stijging van 20% tweede helft 2021. 

 

Vind je dit een interessante case: deel hem dan met je netwerk!
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Result Sports Horn
Contactpersoon: Ruud Scheres

SEO-websiteteksten, on-page SEO

Odygos
Contactpersoon: René Raats

SEO-analyse met zoekwoorden-, concurrentie- en backlinkonderzoek.

M3 logo FC 2020 verkleind
Contactpersoon: Roger Nelissen

Copywriting verkoopbrochures voor woningen in het hoger prijssegment.

Van Iersel Afbouwtimmerwrken Ittervoort
Contactpersoon: Michel van Iersel

SEO-analyse met zoekwoorden-, concurrentie- en backlinkonderzoek. Content- en social media marketing. Acquisitie. Websiteontwikkeling: Creadome.

Groenvisie Mette Heerlen
Contactpersoon: Angeline Mette

Social media marketing, brochureteksten, persberichten, redactionele artikelen in maandbaden Boomzorg Nederland en Stad en Groen.

Heijnen Decor Nederweert
Contactpersoon: Natascha Heijnen

SEO-analyse, on-page SEO. Advisering ontwikkeling nieuwe website en zoekmachineoptimalisatie. Wordt vervolgd...

mainwork
Contactpersoon: Natasja Matthes

Brochureteksten.

Cases: wat er vooraf ging...

Vanaf januari 2021 ben ik volop van start gegaan met Joque Communication na een jaar studie tot all-round online marketeer. Dat jaar heb ik fulltime besteed aan het vergaren van meer kennis op dit brede gebied van online marketing. Maar ook over contentmarketing en SEO (zoekmachineoptimalisatie). En ik heb de smaak te pakken want ik studeer nog steeds. Vooral SEO vind ik een een onwijs interessant onderwerp. Het is een breed vakgebied waarvoor – naast kennis van content en contentcreatie – ook veel technische kennis nodig is. Eigenlijk raak ik op dit hele terrein (en dat geldt overigens voor alles wat betreft online marketing) nooit uitgeleerd! Maar ik vind het mateloos boeiend en – hoewel het soms droge materie is – superleuk. En ondertussen kan ik wel zeggen dat SEO en contentmarketing mijn niche geworden zijn… 

Cases: wat er toen gebeurde...

 

Direct na het behalen van mijn NIMA-diploma in september 2020 én mijn certificaat als SEO-specialist in januari 2021, mocht ik al starten met verschillende SEO-analyses. Mijn netwerk hoorde over over mijn interesse voor SEO en zij klopten daarom op mijn digitale voordeur. Uiteraard ben ik hen erg dankbaar voor dit vertrouwen zo aan het prille begin van ‘Joque’! 

Aansluitend aan deze SEO analyses mocht ik enkele mooie projecten onder handen gaan nemen zoals de realisatie en optimalisatie van een nieuwe website. Dankzij de samenwerking met Skyhigh Media kan ik ondernemers nu volledig ontzorgen bij hun vraagstukken over hun zoekmachineoptimalisatie.

Ik ben namens mijn klanten de contactpersoon. Ik spreek de ‘taal’ waarvan zij hoofdpijn krijgen. Dat ‘hoofdpijn ervan krijgen’ krijg ik vaak te horen en daarom maak ik het hen stukken gemakkelijker. Ieder zijn vak!   

Cases: en wat het vervolg is...

Het resultaat is van de SEO analyse is dat ik voor diezelfde opdrachtgevers andere diensten uitvoer zoals SEO teksten schrijven voor Google en on-page en off-page SEO, de technisch SEO monitoring, contentmarketing en social media marketing… 

En dat past ook bij mij: ik werk liefst langdurig samen. En niet omdat je als klant vast zit aan een contract, want daar geloof ik niet in. ‘Als de klant tevreden is dan blijft deze klant’ is mijn motto. Daarom leef ik mij in in een opdrachtgever, diens bedrijf, doelstellingen, uitdagingen en kansen. Ik durf hardop te zeggen dat ik echt ‘tot op het bot betrokken ben’. Want juist hierdoor kan ik optimaal werk afleveren en goed advies geven.

Deze opdrachtgevers ken ik overigens al wat langer. Ik ken ze al vanuit de tijd dat ik als marketing adviseur werkte bij Weert Magazine. Bij hen kwam ik al zo’n vier jaar ‘over de vloer’. En ook toen kreeg ik hun vertrouwen en ging ik tot het naadje om dat waard te maken. Hun feedback is dat ik door mijn oprechte interesse en instelling onderscheid maak. En dáárom resulteert dit nu in fijne, en hopelijk langdurige, samenwerking. 

Wil je hen zelf spreken? Je mag deze ondernemers bellen en naar hun mening vragen. 

Wat kan ik voor jouw bedrijf betekenen?

Om al een goed begin te maken om elkaar te leren kennen bied ik een GRATIS SEO scan aan.
Vraag vrijblijvend naar deze SEO websitescan en leer wat de SEO score van jouw website is.